Jump to content
Annons

VMK-188+ och iPad mini


berghs.kedjan

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons
  • 2 veckor senare...

Jag har inte testat någon av Igrand eller CMP-apparna. Men Igrand innehåller massor av pianon på sammanlagt några hundra MB men CMP bara två på en GB. Teoretiskt borde väl CMP därför ha bättre förutsättningar till bättre ljud. (Det skiljer också i pris mellan dom om det spelar ngn roll.) Jag kör Garage Bands piano då jag inte har så mycket plats på paddan (Ipad med 16GB). GB är helt ok. Music Studios pianon tycker jag inte om (funderar på om deras ska låta som de står på scen snarare än att man sitter intill). Däremot finns en sampler så man kan spela in sitt eget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju istället tex sampla in ditt digitalpiano om du vill ha det med Music Studios piano roll editor / midi vilket jag gissar pianoapparna inte har. (Jag har för mig det går att importera samplingar.)

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Huh.... Nu är det ju så att det egentligen inte är ett samlat piano jag vill ha, det blir ju så stelt och dant... Men.... Så länge Pianoteq inte släpper nått för iPad så får jag väl fortsätta ta md datorn (alterntivt försöka överleva med en samlad variant i paddan...) efter att ha lyssnat lite (hittar inte jättemånga demos) så upplever jag ändå iGrand som ett bättre piano, men man skulle behöva spela för att veta säkert...

Link to comment
Dela på andra sajter

Till paddan kostar apparna inte så mycket. Så istället för att leta tester, omdömmen, eller att lyssna på Youtubeklipp - ladda ner alla.

Igrand har ju även en gratisvariant med färre oktaver och pianon. Samma gäller Music Studio. Och även Sample Tank som lär ha bra pianon.

Det är ett plus om apparna har Audiocopy så man kan flytta inspelade ljudsnuttar mellan apparna.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...