Jump to content
Annons

Recommended Posts

Det jag och Linuz menar är att det finns inget som är det "rätta" att göra, isåfall hade det funnis färdiga grejer för allt. Man ska ju göra varje mix unik och då funkar det ju inte med att göra samma sak på varje låt. Alla mina mixar är unika i utförande eftersom jag anser att ala låtar är unika. Om jag tycker att en röst låter bra med en massa bas på EQn och på reverbet så kommer jag ha det så, för att det låter bra!

Amen lycka till med din karriär, du verkar ha koll på allt.

ja och ni fattar ändå inte.. jag har inte sagt att man ska köra samma sak i varje låt (eller ett preset) jag menar att du bör MIXA varje ljud för sig i VARJE låt.. sen om du har mycke bas eller lite bas på sången skiter väl jag i, det är inte ens det jag pratar om.. det jag menar är att du bör mixa varje ljud för sig.. sen om du kör samma kanal för hihat, crash, close hihats, ride etc spelar väl inte så stor roll.. men däremot bas, synth, strings, sång och övriga såna ljud behöver ofta väldigt olika mixning för att det ska bli det bästa resultatet..

och tack för att du lyckar mig till i min karriär, jo tack den går bra och jag jobbar i stort sett enbart för bolag så..

skitsamma nu.. gör ni på erat sätt så gör jag på mitt sätt, vi kommer ingen vart med detta ändå..

Redigerat av Nickeduvet
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om jag har en effekt (vi säger reverb) på exempelvis synth, och vill ha samma effekt på en annan synth, så brukar jag helt enkelt spara mitt skruvade reverb som ett preset i defaultmappen, lägga till reverb på andra synthen, gå in på presets och välja namnet på den preset jag döpte den till, klart! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag har en effekt (vi säger reverb) på exempelvis synth, och vill ha samma effekt på en annan synth, så brukar jag helt enkelt spara mitt skruvade reverb som ett preset i defaultmappen, lägga till reverb på andra synthen, gå in på presets och välja namnet på den preset jag döpte den till, klart! 😄

Men då sparas det ju permantent, och om man då har typ fyra olika reverb på en låt så blir det snabbt vääääääldigt många presets. Men man kan ju klart göra så också! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då sparas det ju permantent, och om man då har typ fyra olika reverb på en låt så blir det snabbt vääääääldigt många presets. Men man kan ju klart göra så också! 🙂

Du spara det som untitled, och nästa gång det är dags så spar man bara över det ;D

Men men det är ju inte lösningen på världens alla problem, bara en liten stackars pojke reverbproblem i en liten liten studio 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Du spara det som untitled, och nästa gång det är dags så spar man bara över det ;D

Men men det är ju inte lösningen på världens alla problem, bara en liten stackars pojke reverbproblem i en liten liten studio 😄

Whatever floats your boat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...