Jump to content
Annons

Packa om refills?


Jimmy

Recommended Posts

Börjar få galet många ljud i arkivet nu, o alla är gömda i filer med kryptiska namn som man glömmer bort vad som var vad. Helst så skulle jag vilja samla alla trum-ljud i en mapp, FX i en mapp osv. Finns det nån utility som gör att man kan plocka ur gamla refills o göra nya?

Regards / Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här med att plocka isär refills har varit uppe förut (tror t o m att jag frågat efter det) . . Men icke. Packa refills kan du göra, men inte packa upp. Dock kanske du kan kategorisera lite bättre? Eller om det är några få ljud du är ute efter och är desperat, då kan du ju alltid öppna dem i reason och exportera som wav 🙂

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag misstänker att min fråga är en sån där "klassiker". Men jag tycker ändå det är konstigt att det inte kommer nåt verktyg som fixar det här (för det är väl inte bättre i 3an?). Man vill ju ha ordning på arkivet. Men, det är väl bara att bita ihop...

/Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Om inte klassiker så iaf något som många säkert svurit över många gånger.. 😆

Om jag inte missminner mig så är det något med att de vill hålla tekniken för hur de komprimerar och packar upp filerna för sig själva.. men det förstås, det finns ju en refill packer.. men äh, inte vet jag. 😮

I trean är det ju bättre katalogisering och så där iaf.. men inte några sätt att packa upp refill på. Inte vad jag har hört iaf.. 😠

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har själv undrat detta tidigare.. men svaret blev då att man i trean har bättre överskådning över alla ljud samtidigt.. Samtidigt ska det komma ihåg vilka dina favorit ljud är.. Läs Studio´s Recension!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
plastocid (oregistrerad)

Jag tänkte just fråga om det här så fick jag syn på denna tråd. Och så besviken man blir, har säkert 20 gb refills men alltså ingen möjlighet att använda ljuden i cubase (utan att mecka med reason/rewire eller exportera varenda ljud). Ack..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte just fråga om det här så fick jag syn på denna tråd. Och så besviken man blir, har säkert 20 gb refills men alltså ingen möjlighet att använda ljuden i cubase (utan att mecka med reason/rewire eller exportera varenda ljud). Ack..

Brukar inte de flesta banker, som finns till diverse olika samplers osv, finnas i de flesta olika format!?

Jag har köpt på mig ett gäng olika banker ganska nyligen, till EXS24'an, och dessa fanns i pricip i alla format man kan önska sig......

Brukar dessutom inte samplers klara av att importera olika format? Är inte så insatt i alla Refills, men tex, klarar inte EXS24'an av att importera dessa refills? Jag kan ju importera "giga/akai/halion" osv.....!? Sen är det ju bara att spara dem och ge dom det namn man vill....

Halion kanske klarar av att importera Refills, eller!?!? *greppar kanske efter halmstrån, men....*

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sagt det förr och jag säger det igen:

Även om samplingarna är bundna till dina refills - är du fri att spara en patch var du vill!

Visst, du får inte ut samplingarna i wav-filer. Men jimmys fråga gällde ju bara sortering och för att hålla ordning och reda på sina ljud? 😲

Ladda upp ett ljud ur en refill och tryck på save-knappen på instrumentet (eller effekten).

Döp patch-filen till vad du vill!

Spara filen där du vill!

Inom kort har du byggt upp ett nytt arkiv - sorterat som du vill ha dem!

Och du, det spelar ingen roll om 200 patchar i din bastrumme-mapp pekar till olika refills. Du behöver ju aldrig gå in i dessa refills och leta.

Med vänliga hälsenor 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...