Jump to content
Annons

Uppgradera Cubase 4 - en allmän fråga


Frekvens

Recommended Posts

Då lånar jag tråden också och ställer frågan

Hur uppgraderar jag?

Har Cubase 4 med dongle. När jag köpte det kommer jag ihåg att det fanns något som hette Mi7, som hade hand om uppgraderingar för svenska användare.

Kommer här framöver att uppgradera till 6.5:an, men vart vänder jag mig? Till Steinberg direkt? Vad behövs? Vill minnas (har den inte framför mig) att det sitter en nyckel/serial på kartongen ...

Redigerat av Frekvens
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Då lånar jag tråden också och ställer frågan

Hur uppgraderar jag?

Har Cubase 4 med dongle. När jag köpte det kommer jag ihåg att det fanns något som hette Mi7, som hade hand om uppgraderingar för svenska användare.

Kommer här framöver att uppgradera till 6.5:an, men vart vänder jag mig? Till Steinberg direkt? Vad behövs? Vill minnas (har den inte framför mig) att det sitter en nyckel/serial på kartongen ...

När du uppgraderar får du inte med någon nyckel utan du använder den du har.

CUbase kan du nog köpa i vilken musikaffär som helst

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer bra. Du kan köpa uppgradering hos vilken handlare som helst. Det ligger en aktiveringskod i kartongen, som du använder för att ladda ner den nya licensen till din nyckel. Den nya licensen ersätter den gamla men gäller även för gamla versioner.

Se också till att uppdatera till senaste eLicenser-drivern: http://www.elicenser.net/en/ .

Glöm inte heller att registrera dig och dina program på mySteinberg-inloggningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. det kan vara såhär; att Cubasekartongen som har stått i tryggt förvar hemma hos mina föräldrar, i det garage som en gång användes som studio, kan ha slängts av en städande förälder. Väldigt tråkigt. Det betyder såklart att min produktnyckel gått förlorad... Går det att kontakta Steinberg och påvisa att programmet är mitt, med t.ex eLicensen på något sett? Annars tar jag helgen och går skallgång i garaget...

Link to comment
Dela på andra sajter

Licensnumret som finns på lappen i kartongen, är värdelös efter att du en gång har aktiverat den, så det kvittar. Din licens ligger på USB-nyckeln efter det, så det är inga problem.

I kartongen med uppgraderingen ligger det en sådan lapp med licensnummer som du använder för att hämta den nya licensen till USB-nyckeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

off topic, men jag fick en "etta" i grön ruta under min text i mitt senaste inlägg, vad betyder det?

Det är för att jag klickade på "gilla"-pilen. 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...