Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Linus var namnet...

Àven kallad limpan av vissa fÄ utvalda.

Jag inledde min march in i forumet bland demospelningar dÀr ja la ut en plojlÄt ala "call on me"-stuk.

Jag har dÀr blivit kallad bÄde smygdiggare Ä det ena Ä andra.

Smygdiggare kanske inte Àr rÀtta ordet...

Jag Àr en ganska öppen mÀnniska och tycker om musik som Àr bra

(den har ni sÀkert hört förr)

Om jag spelar in lite halvseriös musik sÄ blir det inte dancemusic iaf...

Typ rock/westcoast/slick Àr vÀl det mest intressanta omrÄdet...

Lite utsvÀningar i funk, soul och fusion kan ocksÄ förekomma....

Jag gÄr just nu musiklinjen inriktning ljudteknik pÄ liljeholmens folkhögskola och hoppas kunna fortsÀtta pÄ det spÄret i framtiden.

Till er alla dÀr ute, var inte rÀdda för att skapa! MÄngfald Àr nyttigt, Annorlunda Àr bra, keso Àr ost och marabou chokla'

Over and out :rolleyes:

Annons
Postat

Öh, jag vill inte ens veta vad som hĂ€nder pĂ„ din avatarbild men vĂ€lkommen till forumet din gamla stolle :rolleyes:

denton (oregistrerad)
Postat

Hej & HallÄ

Postat

Tack, kÀnner mig vÀlkommen.

Ett riktigt trevligt forum verkar detta vara!

För övrigt kan jag sÀga att pÄ bilden sÄ Àter jag pÄ ett ibanez-huvud...

En RG570EX... đŸ˜±

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Halloj, jalloj!! 🙂

Postat

VĂ€lkommen! En liljeholare minsann!! Jag har ocksĂ„ gĂ„tt dĂ€r 😉

Är det fortfarande Nisse som Ă€r ljudtekniklĂ€rare?

Postat

men shit!! japp, klart nisse Ă€r kvar. 😕

sköjj,, vilket Är gick du dÀr?

• 2 veckor senare...
Postat
Linus var namnet...

Àven kallad limpan av vissa fÄ utvalda.

BÄda sakerna stÀmmer med mig ocksÄ :rolleyes:

VĂ€lkommen!

• 5 Ă„r senare...
Postat (redigerat)

1000 inlĂ€gg, whiii! 🙂

Jag har nu blivit en Àkta forum-rÀv och hoppas kunna fortsÀtta med givande inlÀgg Àven efter 1000-strecket =)

TÀnkte dÀrför göra en uppdatering pÄ min medlemspresentation som trots allt Àr 5 Är gammal.

2005-2007: Pluggade pÄ VÀxjö Universitet, Fick högskoleexamen i musikproduktion. Satt i min lilla etta pÄ campus och spelade in lÄtidéer. Slutarbetet finns att höra i "medley" pÄ min & RoBERTS myspace.

2007: Flyttade till Göteborg dÀr jag fann min fru och jobbade dÀr en hel del med live-ljud parallellt med en anstÀllning pÄ Clas Ohlson.

Tog Àven en paus frÄn musikproducerandet och sÄlde bort de mesta av min hemstudio.

2009: Flyttade tillbaka till VÀxjö och började jobba som musiklÀrare pÄ VÀxjö kulturskola, parallellt sÄ pluggar jag till elektriker. Sommaren 2009 gjordes en liten inspelning med en amerikansk lÄtskrivare som ville spela in sina lÄtar, sÄ dÄ fick jag möjlighet att bygga upp hemstudion igen.

2010: Jobbar Àn sÄlÀnge som gitarr/bas-lÀrare pÄ kulturskolan parallellt med elektrikerutbildningen. Kommer sluta arbeta pÄ kulturskolan i sommar dÄ vikariatet Àr över samt att jag kommer börja plugga heltid till elektriker. Har dessutom ett nytt inspelningsprojekt pÄ gÄng och jag har Àven startat egen firma sÄ det ska bli lÀttare att ta betalt. IntÀkterna frÄn detta inspelningsprojekt kommer ocksÄ gÄ till studion.

Jag och min fru har ocksÄ nu köpt hus, och i sommar flyttar vi dit, sÄ dÄ blir den en del att fixa med dÀr ocksÄ.

Det kommer dÄ i sommar dyka upp en "studio-byggar"-trÄd frÄn mig dÄ jag ska ta mig an ett förrÄd pÄ 16,5 kvadrat i huset som ska bli en digital studio (endast kontrollrum alltsÄ).

Om inte det rĂ€ckte bollar i luften med hus-flytt, studio, plugg & inspelningsjobb vĂ€ntar jag dessutom en "arvinge" 🙂 Frun har en bulle i ugnen sĂ„ att sĂ€ga 🙂

Fullt upp hĂ€r! 😄 Hoppas jag fortfarande kommer ha lite tid att hĂ€nga hĂ€r ibland ocksĂ„! Det var den uppdateringen det, hej hopp!

Redigerat av Limpan
Postat (redigerat)

min rÀknare ville inte updateras... den har hÀngt sig pÄ 999, jag kommer aldrig bli veteran, snyft

Redigerat av Limpan
Postat

Tack!!! 🙁 Ja, inlĂ€ggen i medlemspresentationer rĂ€knas inte, mitt lilla pucko.. dĂ„ fĂ„r jag vĂ€l skriva det 1000:e inlĂ€gget pĂ„ nĂ„tt annat stĂ€lle! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.