Jump to content
Annons

Ableton lanserar egen controller


Lautrec

Recommended Posts

Annons

Allvarligt talat!

Kolla featurelistan till Live 9! Låter ju helt orgasmiskt!

Audio to Midi! Man kan nynna melodier och förvandla dem till midispår...

Automatisering av session clips!

Jag baxnar!

Och Push ser helt fantastisk ut!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt!!

Mina tankar om Live 9:

-Bra med nya midi-editeringsfunktioner!! Äntligen visuella streck på fjärdedelarna i editorn.

-Fint med ny EQ, kompressor och andra småtweaks.

-Den nya browsern verkar grym! att kunna förhandslyssna synthpatchar är guld!

-Något snyggare gui. Hoppas på roligare themes.

-Saftigt att kräva 350 euro för att uppgradera Suite 8 till Suite 9. (även om max4live då ingår)

-Släpps i början av 2013

Jag är mest intresserad av att de optimerar live bättre (framförallt för flerkärniga cpuer) och lyckas göra en bra 64bits-version med inbyggd bridge. Live 8 är ruskigt slött jämfört med andra program. I övrigt hade jag önskat lite mer fokus på produktion/studio-biten av Ableton. Inte bara massa nytt lulllull för live-bruk.

Link to comment
Dela på andra sajter

-Saftigt att kräva 350 euro för att uppgradera Suite 8 till Suite 9. (även om max4live då ingår)

Har Live 8 standard, på mitt konto kan jag uppgradera till Live 8 suite för 179 € ! och få Live 9 suite gratis när det släpps !

Dock ingår inte max4Live, det kostar 149€ extra

Skulle jag uppgradera till standard Live 9 med push controllern , går det på 598 € , Live 9 suite med push 798€ !!

Det står inte vad enbart push kommer kosta.

Väldigt förvirrande med olika prisuppgifter på uppgraderings möjligheterna på Abletons sida 🤪

Redigerat av abod
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det verkar skilja ordentligt i pris beroende på vilka produkter man redan har.

Dock råder det ingen tvekan om att de som bara har standard Live 8 kan göra det riktiga klippet genom att uppgradera till Suite 8 nu direkt - sedan få uppgradering till 9:an gratis! Tyvärr har jag redan Suite annars hade jag klickat på köpknappen omgående.

Jag måste logga in ikväll och kolla vad priset blir för mig.

För övrigt kan jag hålla med iGnu om att det hade varit roligt att se lite mer proddinriktade förbättringar, men samtidigt känns det som att alla förbättringarna i session view tillsammans med Push kommer att göra den så mycket mer användbar. Jag använder nog session view för lite i dagsläget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kommer bli bra men... Blir riktigt snurrig av deras layout. Jag fattar inget. Äger både suite 8 och m4L. Men kan inte hitta något vettigt svar gällande pris. Men jag tror man har stressat som fan för upp nyheter och info innan andra aktörer drar för mycket uppmärksamhet.

Aja. Skönt att äntligen få det svart på vitt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge tror ni erbjudandet gäller? Och är det nu man ska köpa eller kommer det komma bättre erbjudanden när det släpps?

Någon som kommer ihåg hur det var när 8 släpptes?

Kan med studentrabatt köpa Suite för 329 euro (2980 kr.) och få 9an gratis, det låter väl kanon?

Redigerat av Miklo
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag var du Miklo så skulle jag slå till direkt. Tveksamt om det kommer något bättre erbjudande senare.

Jag som redan har Suite 8 hoppas verkligen att de hostar ur sig något bättre än det nuvarande erbjudandet. Tydligen har det blivit ganska mycket irritation över prissättningen och jag såg på Abletons forum att de nu gått ut och sagt att nuvarande Suite-ägare kommer att få ett nytt erbjudande vid releasen av 9.

Om man inte har Suite nu så är det inget snack - uppgradera direkt och få 9:an gratis! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när jag gick in och skulle uppgradera, så har de höjt från 179€ till 254€ !!?? (Live 8 standard till 8 suite+ 9 suite gratis)

Det första priset lät iofs för bra, men jag blir förbannad när de utan förvarning har höjt det först utlovade priset 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...