Jump to content
Annons

får det inte att fungera.


leere

Recommended Posts

Har ett större problem med cubase. spelar in slingor och det jag använder till att göra min musik. men när jag skall exportera ljudfilen som man redigerat och lagt på någon enstaka effekt så blir det inget ljud när man spelar upp den i någon spelare. dock hörs det när man spelar upp det i själva cubase efter man har spelat in filen.

däremot kommer det lustiga. själva inspelade filen sparas i mappen jag valt. men den redigerade filen fungerar inte. varför? 🙂

påpekas bör också att jag börjar gå över till live när jag sequensar och använder bara cubase när jag spelar in och redigerar filerna. men soundforge när jag justerar volumen samt klipper i ljudfilerna.

har heller inte använt studion på några månader så minnet är inte det bästa på cubase längre. hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har du dubbelkollat så att du har Left och Right Locator i början resp. slutet av det du vill exportera?

Ja det har jag. glömde skriva det kom jag på. men locators är där de skall. och även lite utanför för att kunna regidera nogrannare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en klassisk tabbe som jag brukar göra.

Jag har ställt in monitoring på "Tape style" (eller vad det nu kallas för) under preferences menyn. Detta har fått till följd att när jag har mixat ner en låt med sång etc så har monitoring knappen (den lilla högtalaren) ståt i läget så att sången inte kommer med i den nermixade filen. Kolla så att monitor knappen står i rätt läge innan du gör en mixdown. Annars får du en tyst ljudfil. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en klassisk tabbe som jag brukar göra.

Jag har ställt in monitoring på "Tape style" (eller vad det nu kallas för) under preferences menyn. Detta har fått till följd att när jag har mixat ner en låt med sång etc så har monitoring knappen (den lilla högtalaren) ståt i läget så att sången inte kommer med i den nermixade filen. Kolla så att monitor knappen står i rätt läge innan du gör en mixdown. Annars får du en tyst ljudfil. 😆

tack. skall testa det där. har börjat använda cubase igen efter lång tids frånvaru. men min musik "tvingar" mig att börja igen. det är just en tyst ljudfil jag fick.

men om man förstorar upp den tysta ljudfilen och lägger på effekter i soundforge kan man göra helskumma effekter =)

tack

/Leere

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...