Jump to content
Annons

Varför blir jag så sjuk när jag läser kataloger...


tomazopantera

Recommended Posts

Varför blir man så sjuk när man läser nya katalogen från Luthman?

Man vill ju ha allt i den där katalogen, även sånt man garanterat inte har någon

nytta av.... Det är sällan jag känner mig så fattig när jag bläddrar i en sån katalog...

:rolleyes:

Den där katalogen är värre än ABUs gamla napp&nytt och Hobbexkatalogen tillsammans...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Varför blir man så sjuk när man läser nya katalogen från Luthman?

Man vill ju ha allt i den där katalogen, även sånt man garanterat inte har någon

nytta av.... Det är sällan jag känner mig så fattig när jag bläddrar i en sån katalog...

:rolleyes:

Den där katalogen är värre än ABUs gamla napp&nytt och Hobbexkatalogen tillsammans...

Håller med till hundra procent!!

Man vill ha...vill HA....VILL HA!!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är fostrade i överkonsumtionens samhälle -- vår duglighet som medborgare definieras av vår köpkraft. Konsumismen har som en immanent egenskap att lova oss lycka om vi bara köper ännu en sak. När vi väl lyckats förvärva den där Mackie-prylen känner vi oss, om inte besvikna på bordet så på oss själva; "Kan jag verkligen inte åstadkomma mer med den här -- var är alla bra låtar?" och vi börjar drömma om den där 7-strängade Ibanez-gitarren, osv. Konsumismen lovar oss tillfredsställelse men denna tillfredsställelse är alltid bara nästan inom räckhåll och leder till nästa aptitretande dessert (Sonalksis senaste eq, t ex), osv.

Lyckan ansvarar vi för själva, den måste komma inifrån. Den musikaliska kvalitén också. Hör på Nick Drake, The Durutti Column eller Sophie Rimheden. Verktygen har mindre betydelse än vi tror. Jag talar om mig själv också...blir också blind av alla så kallade möjligheter alla pluggar etc lovar; särskilt som reklamen brukar säga "Med den här prylen kan du ENKELT SKAPA musik i professionell klass, MÖJLIGHETERNA med multi-patching gör att du kan skapa REALISTISKA emulationer, ELLER VAD DU VILL." Det där med ELLER VAD DU VILL som ofta klistras på på slutet av en övertygande reklamtext är alltid falsk men innebär att det är lätt för läsaren att med sitt eget subjekt fylla i alla önskningar om kärlek eller frälsning vi kanske suktar efter mensom alltid kommer på skam om vi försöker köpa oss det.

Produktkataloger är som gamla HAMA-katalogen eller Clas Ohlson-diton: fulla av en massa prylar man inte hade en aaaaaning om att man behöver.

Kanske läge för många av oss att "unplug" och bara sjunga lite, utan andra prylar? ("Yeah, fat chance!") 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...