Jump to content
Annons

Vilken mikrofon på pukorna?


BluesBoy

Recommended Posts

Annons

Underskatta inte en röde nt2a på pukor. Eller varför inte bara köra ett x/y överhäng, dubblera och klipp ut pukslagen för att sedan trigga? 🙂 Möjligheterna är oändliga.

mvh Jon

klipp ut pukslagen för att sedan trigga?

Så gör inte en bluesman... Jag har fått kanon golvpukspljud med NT2-A, så det håller jag med på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, har ej svar på pukfrågan rekommenderar starkt Sennheiser MD421 (rakapparaten) men Brian Downey är en av höjdarna inom rock'n roll på trummor wow, lyssna på de tidiga Lizzyplattorna Nilsson det är görbra helst Vagabonds of the Western world med Eric Bell på gura, samtidigt älskar jag givetvis senare Lizzy med Scott Gorham och Brian Robertson i utsökt fina duoguraslingor + solon!

Trevlig helg :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Får nog hålla med om Elof om Josephson. Spännande prylar. Är de så hemliga att det inte ens finns pris på dem? 😉

Tack för svar för övrigt.

$1,600.00

http://www.vintageking.com/Josephson-E22S

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

josephsson mickarna är skitbra, men det finns mycket annat bra i kondensatorväg till pukor.

ett bra alternativ är røde NT5, men man måste ha en extra linepad innan preamp, på minst 10 dB. Då får man ett bright och fett sound, inte lika fast och snabbt som josephsson, men fortfarande mycket för pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...