Jump to content
Annons

Plugins/musikbibliotek med studentrabatt


TheQuo

Recommended Posts

Annons

Tack så mycket, undra hur noga det är med att man går just inom musik på högskola/universitet? Mecenatkorten som kom i vår saknar vad man studerar utan bara: namn, ålder, student och vilket universitet man pluggar på. Minns att jag skickade in den när jag köpte Adobes master collection i våras och det gick bra.

Annars så pluggar jag på en högskola där ca 50% pluggar inom musik, så man kanske kan köpa genom dem vad tror ni? eller kommer det då uppstå problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket, undra hur noga det är med att man går just inom musik på högskola/universitet? Mecenatkorten som kom i vår saknar vad man studerar utan bara: namn, ålder, student och vilket universitet man pluggar på. Minns att jag skickade in den när jag köpte Adobes master collection i våras och det gick bra.

Annars så pluggar jag på en högskola där ca 50% pluggar inom musik, så man kanske kan köpa genom dem vad tror ni? eller kommer det då uppstå problem?

Jag minns i alla fall när jag köpte Sibelius 7 att jag slogs över hur lite bevis de faktiskt krävde, och det fanns flera alternativ till kort. Jag tror inte du skulle få problem, och det värsta du annars kan få är ett nej 🙂

Har för övrigt också ögonen på EastWest. De har en del riktigt trevliga rabatter! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket, undra hur noga det är med att man går just inom musik på högskola/universitet? Mecenatkorten som kom i vår saknar vad man studerar utan bara: namn, ålder, student och vilket universitet man pluggar på. Minns att jag skickade in den när jag köpte Adobes master collection i våras och det gick bra.

Annars så pluggar jag på en högskola där ca 50% pluggar inom musik, så man kanske kan köpa genom dem vad tror ni? eller kommer det då uppstå problem?

Steinberg gör ingen skillnad på VAD man studerar, utan lämnar rabatten till alla som är heltidsstuderande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men fungerar inte bara deras produkter till Cubase?

Deras instrument och pluggar följer VST-standarden, som är Steinbergs - men nu för tiden finns det väl inga DAW som inte kan hantera VST-pluggar...?

Tänker du på hårdvaran, så är det kanske mer osäkert...

Link to comment
Dela på andra sajter

Deras instrument och pluggar följer VST-standarden, som är Steinbergs - men nu för tiden finns det väl inga DAW som inte kan hantera VST-pluggar...?

Tänker du på hårdvaran, så är det kanske mer osäkert...

Hur fungerar det till Pro Tools? Det är väll RTAS som gäller där eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...