Jump to content
Annons

vad krävs för att få köpa en studentlicens av Cubase?


Bullerbyn

Recommended Posts

Annons

Det som krävs är att du är heltidsstuderande (VAD du studerar har ingen betydelse, så det måste inte vara någon musikutbildning) och att du fyller i en blankett som stämplas av skolan och lämnas/skickas in tillsammans med beställningen.

Blanketten finns det en länk till här: http://holmerup.noxshop.se/?category_id=59&item_id=497

Link to comment
Dela på andra sajter

Det följer med eLicenser-nyckel till EDU-versionerna också, så den biten är precis som vanligt.

Uppgraderingar till nya versioner när de kommer, gör man med samma uppgradering som till vanliga retail, så där är EDU värd lika mycket som retail.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska plåta av hennes studentleg å grejer i veckan när fröken behagar komma hem. Funderade lite på Artist versionen? Vi kör sexan i studion, fullversionen. Är det nåt jag kommer sakna eller känna mig begränsad av om jag går på artist versionen tro? Vad jag förstått ligger begränsningen i antal audiospår samt midispår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns fler funktioner i den stora versionen också, som Variaudio (pitchkorrigering), audiokvantisering, de-esser, multibandskompressor, impulsreverb och en del annat...

Här är en lista över skillnaderna: http://www.steinberg.net/en/products/cubase/specs_downloads/feature_comparison.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa säljare utomlands säljer studentversioner till vem som helst. Och ibland händer det även att lärare som har några kopior över säljer dom på diverse sajter.

Köper du cubase 6 och du köper uppgraderingen till 7an när den kommer försvinner din edu licens och blir en full licens.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa säljare utomlands säljer studentversioner till vem som helst. Och ibland händer det även att lärare som har några kopior över säljer dom på diverse sajter.

Köper du cubase 6 och du köper uppgraderingen till 7an när den kommer försvinner din edu licens och blir en full licens.

då ska man bara hitta dessa säljare... Nästan lättare att printa ut dotterns uppgifter.
Link to comment
Dela på andra sajter

Knark? Näe. Enligt min moraliska kompass så är det inget problem att köpa en studentlicens via dottern då hon pluggar på gymnasiet? Skulle det vara fel? Ni som anser att detta är ett oerhört brott har fömodligen bättre för er än att läsa denna tråd. Ut och jaga folk som går mot röd gubbe eller nåt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Knark? Näe. Enligt min moraliska kompass så är det inget problem att köpa en studentlicens via dottern då hon pluggar på gymnasiet? Skulle det vara fel? Ni som anser att detta är ett oerhört brott har fömodligen bättre för er än att läsa denna tråd. Ut och jaga folk som går mot röd gubbe eller nåt...

Det är ju orimligt, hur skulle jag någonsin komma ifatt någon som beter sig på det sättet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju orimligt, hur skulle jag någonsin komma ifatt någon som beter sig på det sättet?

Håller med fullständigt, helt omöjligt.

......Skämt åsido, så är det ju absolut inget problem att göra det! De som har problem med det är nog kanske lite avensjuka! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...