Jump to content
Annons

De-Esser Multiband, finns det?


ton-not

Recommended Posts

Kör för det mesta med Waves De-Esser och det gör den riktigt bra. Men jag kan ibland tycka att jag behöver strypa på fler ställen. Och dom kan ligga väldigt nära frekvensmässigt.

Jag har kört två eller tre De-Essers efter varandra men jag tycker dom stör varandra i jobbet.

Är det någon som vet om det finns nån "multibandsde-esser"

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bästa de-essern som jag känner till, kommer från SPL. Den detekterar sibilanser och fasvänder dem så att det blir en utsläckning av det som är överdrivet. Det blir väldigt snyggt på det sättet - betydligt snyggare än ett vanligt variabelt brant filter. Jag vet däremot inte om Waves jobbar på det sättet också, eller om det funkar annorlunda...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker tvärtom mot Claes att den gamla SPL De-esser som följde med Cubase är bland det sämre jag testat. Hårdvaran är okej, men inte mer. Den nya mjukvaran har jag inte testat.

Jag använder Waves Deesser eller sidechainar en kompressor.

En plugg jag tycker är intressant är Eiosis E2deesser, men företaget är ganska långsamma både på att svara på mejl och uppdatera sina pluggar, så jag har inte laddat hem och testat den själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...