Jump to content
Annons

Varför alla dessa smileys/smilfinkar?


SadamJR

Recommended Posts

Die Hard (oregistrerad)

Jag tycker det är löjligt med hårdrock, ändå är det hela tiden någon som ska både skriva och uppskatta hårdrock hela tiden. Det gick alldeles utmärkt att både uttrycka sig och lyssna på musik OCH göra sig förstådd med den innan folk började skriksjunga och dista gitarrerna och spela som om de hade tre händer istället för två!

Jag tycker det är skitlöjligt med samplingar, loopar. Det gick utmärkt att göra musik själv och kalla sig musiker och göra sig förstod innan och gick utmärkt att använda två händer att spela på ett instrument istället för att bara trycka på en tangent och kalla sig musiker. Tycket det är skitfånigt med såna som har för mycket tid att i tråd efter tråd hacka på en musikstil om och om och om igen....in absurdum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😲

Håller med dig gubbstrutt!

😛

Är inte du jävligt jävla gammal du med?

Så länge ,am spelar i band och live blir man aldrig gammal gubstrutt. (roligt stavfel, får stå kvar) Gör man inte detta är gubstrutsrisken stor har jag hört.

No smajly - 55

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är skitlöjligt med samplingar, loopar. Det gick utmärkt att göra musik själv och kalla sig musiker och göra sig förstod innan och gick utmärkt att använda två händer att spela på ett instrument istället för att bara trycka på en tangent och kalla sig musiker. Tycket det är skitfånigt med såna som har för mycket tid att i tråd efter tråd hacka på en musikstil om och om och om igen....in absurdum.

Allt är löjligt. Särskilt musik och musikstilar. Själv har jag börjat gilla modern music som Bee Gees. Så jag är löjlkigast av de löjloht löjliga. öjljööjljöjijljluiyjijjljö

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är skitlöjligt med samplingar, loopar. Det gick utmärkt att göra musik själv och kalla sig musiker och göra sig förstod innan och gick utmärkt att använda två händer att spela på ett instrument istället för att bara trycka på en tangent och kalla sig musiker. Tycket det är skitfånigt med såna som har för mycket tid att i tråd efter tråd hacka på en musikstil om och om och om igen....in absurdum.

Okej. Du fattade inte poängen. läs igenom tråden igen vetja! 🙂

(Edit: Tycker dock det är lite roligt vad du har för bild av mig: någon som använder loopar, bara trycker på en knapp och inte kan spela instrument. oj vad fel du har 😄)

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Är inte du jävligt jävla gammal du med?

Hehe jo kroppen börjar göra sig påmind om att glansdagarna är förbi.

Så länge ,am spelar i band och live blir man aldrig gammal gubstrutt. (roligt stavfel, får stå kvar) Gör man inte detta är gubstrutsrisken stor har jag hört.

Ja eller något annat vettigt. Finns många gubbar och kärringar som är yngre än mig.

Okej. Du fattade inte poängen. läs igenom tråden igen vetja! 🙂

Okej. Du fattade inte poängen. läs igenom tråden igen vetja! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är löjligt med hårdrock, ändå är det hela tiden någon som ska både skriva och uppskatta hårdrock hela tiden. Det gick alldeles utmärkt att både uttrycka sig och lyssna på musik OCH göra sig förstådd med den innan folk började skriksjunga och dista gitarrerna och spela som om de hade tre händer istället för två!

Var den till mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. Du fattade inte poängen. läs igenom tråden igen vetja! 🙂

Oj. Jäsiken vilken fullträff du fick in nu! 😮

Ärligt talat fattar jag inte varför du ens bryr dig om vad en snubbe på internet som du inte känner har för åsikt om en genre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vet du vem han var? En jävligt enerverande typ.

Trodde du menade snuten. Nä hängde inte där så ofta och så länge och sen ignorerade jag det manliga könet. Kommer knappt ihåg ens de som har hängt här mycket och nu är borta.

Oj. Jäsiken vilken fullträff du fick in nu! 😮

Ärligt talat fattar jag inte varför du ens bryr dig om vad en snubbe på internet som du inte känner har för åsikt om en genre?

Ärligt talat fattar jag inte varför du ens bryr dig om vad en snubbe på internet som du inte känner har för åsikt om en genre?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 PRINT "Ärligt talat fattar jag inte varför du ens bryr dig om vad en snubbe på internet som du inte känner har för åsikt om en genre?"

20 GOTO 10

RUN

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Forumet var bättre förr oxå 🙁

Jäpp det var det. Sen har det även förstörts med all reklam överallt och även mellan poster.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen större skillnad skulle jag tro. Men det beror ju naturligtvis på när "förr" var.

Var sätter du gränsen för när "förr" var då? Jag tänker på att du verkar närmast oförstående och gör dig lite lustig när du säger saker som "Den häringa tidsperioden 'förr' måste varit rena paradiset så som många hyllar det".

Link to comment
Dela på andra sajter

Därmed inte sagt att man aldrig ska använda sig av smilies.

Precis, jag vill minnas att du vid tillfällen importerat dina "egna" smileys ... fast det var nog ett tag sedan, va?

frontpage_evil_smiley.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Var sätter du gränsen för när "förr" var då? Jag tänker på att du verkar närmast oförstående och gör dig lite lustig när du säger saker som "Den häringa tidsperioden 'förr' måste varit rena paradiset så som många hyllar det".

Tjae, jag tror inte att stenåldern var speciellt trevlig, och inte heller medeltiden för de flesta. Och var man fattig på 1800-talet hade man det nog ett rent helvete i jämförelse med idag. Jag tror inte det var speciellt kul under andra världskriget heller direkt.

Att jag gjorde mig lustig och oförstående som du sa beror just på att tidsbegreppet "förr" är så luddigt; speciellt om man varken anger vad det var som var bättre och när det var bättre.

Självklart finns det saker som jag tyckte var trevligare förr; datorerna t.ex. Men det är svårt att avgöra om det handlar om nostalgi eller fakta.

Att säga "Det var bättre förr" tror jag de flesta kan skriva under på att det är ett ogiltigt begrepp helt enkelt.. de flesta säger det med humor; så jag undrar Wally, varför får inte jag göra mig rolig över det också? är det månne din vinnarskalle som säger att du måste ta varenda fight?

god förmiddag!

Edit: XT9 fyllde i vissa felaktiga ord som jag fick korrigera i efterhand.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Många som säger att det var bättre förr och tror på det, var inte ens med på den tiden - utan har bara blivit itutade en massa gamla myter och missuppfattningar.

Bättre att leva i nuet och göra det bästa möjliga av det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

de flesta säger det med humor; så jag undrar Wally, varför får inte jag göra mig rolig över det också?

Klart att du får. Men på dig verkade det först som att du tyckte att folk var naiva som sa att det var bättre förr. Men nu säger du ju själv att vissa saker var bättre förr, så...

Allt var bättre förr. Men imorgon blir det ännu bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...