Jump to content
Annons

Bärbar stärkare med batteripack (inte massa små) för under 3000 kr.


Martin

Recommended Posts

Annons

Min kompis testade nån Yamaha THR förra veckan och den låter tydligen riktigt bra. Den ser ut som en, ...tja, brödrost, men går på batteri. Den har även gitarreffekter. Det var väl gitarr du ska ha den till?

Själv har jag en batteridriven VOX DA5 som funkar bra, och den har även mickingång. Den låter bra genom en 4*12:a, så jag har satt dit en högtalarutgång på min.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Många bud... skulle uppskatta om ni skrev lite mer än bara namnet på förstärkaren. Men jag ska kika på dessa ni tipsat om. Tackar! Tänkte ha den till både el/akustiskt och mp3-spelare.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

här en som demar vox mini 3...en uppföljare till vox DA5 (som är snyggare)

Vox mini 3 lär (om jag minns rätt) ha reverb på mickingången, ...förutom det faktum att den är snyggare.

Men VOX DA5 var lätt att modda så man fick pedalstyrning av effekter (på/av, tap-tempo) vilket jag inte tror är lika enkelt med den nya. Jag gjorde också en fx loop som funkar till delay-, reverb-, loop-pedaler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Voxen såg bra ut, men det är ju en rad massa batterier, jag vill ha en tillverkare som köttat i ett stort batteripack, som man laddar direkt genom att sätta i strömmen till den... så man slipper köpa massa laddare och sånt.. finns det nån sån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Voxen såg bra ut, men det är ju en rad massa batterier, jag vill ha en tillverkare som köttat i ett stort batteripack, som man laddar direkt genom att sätta i strömmen till den... så man slipper köpa massa laddare och sånt.. finns det nån sån?

skulle tro att ett laddbart batteri som funkar som du säger skulle kosta mer än stärkaren...

Link to comment
Dela på andra sajter

Voxen såg bra ut, men det är ju en rad massa batterier, jag vill ha en tillverkare som köttat i ett stort batteripack, som man laddar direkt genom att sätta i strömmen till den... så man slipper köpa massa laddare och sånt.. finns det nån sån?

Voxen jag har går på 12V, så ett mindre bilbatteri eller motorcyckelbatteri plus laddare kanske är billigt på Biltema. Det finns ju en lucka bak på DA5 som allt kanske rymms i. Kanske även gäller mini3.

Jag testade att köra med 9V-adapter kopplat i det Voxens batteripacket (utan batteri som tilsammans är 9V). Det verkar som att eventuellt brum på batterielliminatorn går igenom, så ladda samtidigt som batteri sitter i kommer nog inte funka. Så 12V ingången kan vara lösningen.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

...Vi kanske inte ska missa möjligheten med Ipod/pad/phone och en valfri stereo/radio/bärgsprängare. Om du redan har en iOS-enhet så blir det ju nästan gratis. En headset adapter pryl för ngn hundring behövs. Eller ett befintligt ljudkort. Jag har Apogee One till min Ipad. Behöver dock en USB-hub med strömmatning för att den ska funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...