Jump to content
Annons

Enklel hårdvarisampler eller liknande, vilken?


foffe87

Recommended Posts

Lite då och då får jag spelningar som DJ där det inte passar sig att ha med dator tycker jag, som till exempel om två veckor när jag ska spela på ett studentflak. Då har jag med två cd-spelare och ett mixerbord i ett flightcase.

Men jag har nu kommit på att det finns tillfällen när jag inte klarar mig med det utan vill ha tillgång till någon enkel utrustning för att spela upp lite loopar och andra kul samplingar under övergångar mellan låtar. Men vad ska jag ha för utrustning för detta? En enkel sampler kanske skulle vara nåt. Jag vill inte vara beroende av dator så måste vara hårdvara. Det ska vara något enkelt man kan spela upp lite olika inspelningar från, inget avancerat och dyrt.

Jag har inspelningsmöjlighet i mixern för ca 30 s, men då är det bara den inspelningen som jag har inlagd som gäller då, och då måste jag troligen spela in på nytt det stycket varje gång jag startar mixerbordet och inte kunna ha något förberett.

Någon som har bra tips på vad jag ska kolla upp? Jag har dålig koll på detta då jag kört med Maschine som sampler annars men nu ska datorn lämnas hemma.

I värsta fall kan jag även tänka mig att få förslag på appar till Android för detta, men vill helst ha något mer pålitligt än en seg mobil, men jag vet att möjligheterna borde finnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...