Jump to content
Annons

Eurovision Song Contest 2012: Final.


SadamJR

Recommended Posts

Annons

Ja, nu gäller det att sätta igång skrivandet som ska ge en vinst på hemmaplan för första gången...

Bra tänkt! Landets alla låtskrivare har ju fått ett tydligt bevis på vad som fungerar internationellt nu, och vad som kommer på 19:e-plats.

Problemet är bara att SVT/Björkman inte har något som helst intresse av att vinna igen. 2014 är det både val och vinter-OS (och fotbolls-VM, men jag vet inte om SVT sänder det), de är med andra ord allt annat än sugna på att arrangera två tävlingar i rad. Därför hoppas de på ett sedvanligt "året efter vinsten-haveri" och att någon låt i stil med "Jennie, Jennie" eller "Imorgon är en annan dag" vinner, en låt som garanterar att vi slipper tävlingen två år i rad. Nyttan är ju ändå redan gjord, SVT/Björkman kommer att slå sig för bröstet över den här vinsten många år framöver.

Jag hoppas dock ändå att vi slipper de sedvanliga skitlåtarna som låter 1988 i uttagningen och får 32 potentiella vinnare istället. (Men framför allt hoppas jag att de helt stryker den förhatliga "Andra chansen", som bara är en dålig ursäkt för att få åka runt och festa en vecka till för våra licenspengar.)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Men framför allt hoppas jag att de helt stryker den förhatliga "Andra chansen", som bara är en dålig ursäkt för att få åka runt och festa en vecka till för våra licenspengar.

Vem exakt är det som åker runt och festar för "dina" licenspengar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny var ju ganska sur efter svenska finalen. Kanske lite extra bittert då han tackade nej till "Euphoria":

Euphoria var en riktig jävla schlagerlåt när den kom till mig. (…) Jag skulle fungera bättre än Loreen, det är bara att kolla på mitt nummer, så ser du det. Det Sverige missade var att skicka ett nummer som har bättre chanser i Europa.”

Sen försökte han be om ursäkt. Men bara för att han var ärlig, och inte för att han faktiskt sa vad han sa.

Verkar som om folk inte glömde det, så han hade tydligen fått en del skadeglada hälsningar under helgen. Det besvarade han med bl a följande:

"Varför blev jag helt plötsligt antagonisten in den här historien? Fy skäms på er svenne-bananer. Ut å sprätt din lön på öl å fira istället för att jiddra med mig."

Skönt att återväxten med människor helt utan självinsikt är tryggad. Någon måste ju ta över efter Björn Ranelid och Marcus Birro.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Skönt att återväxten med människor helt utan självinsikt är tryggad. Någon måste ju ta över efter Björn Ranelid och Marcus Birro.

Jag tycker att det är befriande med människor som inte är så förbannat "lagom" och politiskt korrekta. Nog för att Dannys första uttalande var lite klumpigt och tämligen onödigt, men jag tycker inte att han behöver be någon om ursäkt.

Att vinna ESC är inte nödvändigtvis en start på en lång och framgångsrik karriär, vilket alla verkar tro. ABBA var ett undantag, de som har vunnit efter dem har inte alls lyckats lika bra. De journalister som hyllar Loreen idag är medgångssupportrar som inte kommer att ta i henne med tång om hennes internationella karriär havererar på samma sätt som Carolas och Perellis.

Danny är en duktig artist som har framtiden för sig. Musikbranschen är stor nog för både honom och Loreen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att vinna ESC är inte nödvändigtvis en start på en lång och framgångsrik karriär, vilket alla verkar tro. ABBA var ett undantag, de som har vunnit efter dem har inte alls lyckats lika bra.

Dumheter. Det finns många som det gått bra för. Har du hört talas om Celine Dion?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är befriande med människor som inte är så förbannat "lagom" och politiskt korrekta.

Det finns nog få begrepp som är så missbrukade som "politiskt korrekt". Ofta är det något som folk (ofta med extrema åsikter) slänger in när andra inte håller med dom. Ungefär som "jantelagen" och "den svenska avundsjukan".

Nog för att Dannys första uttalande var lite klumpigt och tämligen onödigt, men jag tycker inte att han behöver be någon om ursäkt.

Det var inte poängen. Utan att han själv tycker att han bett om ursäkt (vad han nu kan ha för syfte med det) fast han egentligen inte gör det.

Att vinna ESC är inte nödvändigtvis en start på en lång och framgångsrik karriär, vilket alla verkar tro. ABBA var ett undantag, de som har vunnit efter dem har inte alls lyckats lika bra. De journalister som hyllar Loreen idag är medgångssupportrar som inte kommer att ta i henne med tång om hennes internationella karriär havererar på samma sätt som Carolas och Perellis.

Danny är en duktig artist som har framtiden för sig. Musikbranschen är stor nog för både honom och Loreen.

Det komiska (eller tragiska, hur man nu väljer att se på det) är ju att Danny inte på något sätt verkar förstå varför han fått de skadeglada kommentarer han fått. Precis som Björn och Marcus. Eller möjligen att ingen i deras bekantskapskrets kan förklara för dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...