Jump to content
Annons

Ska du på någon festival i sommar ?


spaceman

Recommended Posts

Annons

Festivaler är jobbigt. Lera och idiotfylla. Ofta världens sämsta ljud och band.

Det verkar inte lätt att bli gammal! Festivaler är bland det finaste med ungdomen. Dålig mat, idiotfylla, fylleligg i femtiogradigt tält, det stora favoritbandet i den lilla staden, det är ju vackert!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar inte lätt att bli gammal! Festivaler är bland det finaste med ungdomen. Dålig mat, idiotfylla, fylleligg i femtiogradigt tält, det stora favoritbandet i den lilla staden, det är ju vackert!

Lika idiotjobbigt som ung. Passar bara dumskallar, oavsett ålder.

Du kanske är så pass korkad att du tror att festivaler bara funnits de senaste fem åren? Det är fel kan jag isåfall diskret påpeka...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika idiotjobbigt som ung. Passar bara dumskallar, oavsett ålder.

Du kanske är så pass korkad att du tror att festivaler bara funnits de senaste fem åren? Det är fel kan jag isåfall diskret påpeka...

Var fick du det ifrån? Nä, du verkar tråkig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, mitt festivalande är i "viloläge" 😉

Roskilde var najs, Hultan (de åren jag var där 96-01) var helt okej, Lollipop (back in the day) var ju såklart ball...

Vill minnas att jag och mina kompisar hade ofantligt kul. Det hör liksom till att röjfesta på festival i ungdomen men som sagt; känner mig för gammal nu. Men alla mina favoritband/artister har jag sett just på festivaler 🙂

Vänligen,

CHAE

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Nä nu när jag e 30 så känns det inte lika lockande att vakna svettig/blöt i ett tält av skriken utanför med bultande huvudvärk och dricka öl till frukost.

Men det är antagligen mig det är fel på..

Link to comment
Dela på andra sajter

Iskallt svar där!

Själv är jag för gammal så det ska jag inte. Skulle jag leva om som jag gjorde på såna tillställningar för 20 år sedan så hade jag inte överlevt idag så det är helt enkelt ingen mening med det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vägrar festivaler. För mycket folk och under för lång tid, för mycket fylla och oftast ändå bara några bra band. Har aldrig varit intresserad av festivaler. Räcker gå se ett bra band och gå hem sen igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde förresten säga: Vilken krutgubbe! När man frågar såna där "original" när man gör enkäter får man betydligt roligare svar än om man frågar yngre förmågor 😉

Vägrar festivaler. För mycket folk och under för lång tid, för mycket fylla och oftast ändå bara några bra band. Har aldrig varit intresserad av festivaler. Räcker gå se ett bra band och gå hem sen igen.

Måste faktiskt hålla med. När man går på en vanlig konsert vet man att alla som är är där för att lyssna på bra musik. På festivaler är det knappast musiken som lockar. (Roskildefestivalen brukar väl sälja ut innan någon ens vet vilka artister som kommer?) Känner mig mer hemma bland musikälskare än bland dem som bara vill supa och slåss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste faktiskt hålla med. När man går på en vanlig konsert vet man att alla som är är där för att lyssna på bra musik. På festivaler är det knappast musiken som lockar. (Roskildefestivalen brukar väl sälja ut innan någon ens vet vilka artister som kommer?) Känner mig mer hemma bland musikälskare än bland dem som bara vill supa och slåss.

Det tycker jag nog ändå att det är, musiken som lockar till stor del. Annars hade inte Peace & Love betalat 10 miljoner för att Rhianna ska komma. Det är nog inte bara ett namn, folk är intresserade av att se henne. Jag såg Metallica på Sonisphere för ett par år sedan, det var en perfekt festivalstämning där, och jag skulle knappast säga att ljudet var sämre än vilken annan konsert som helst. Själv känner jag mig också lite för gammal för festivaler, men det är ju egentligen bara tråkigt att man känner så. Bekvämlighet är lite töntigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Festivaler är ju hur kul som helst och ett bra sätt att kunna få stora band till små orter dit dom aldrig skulle sätta sin fot annars. Själv har jag blivit för gammal och bekväm o tråkig för att åka o bo i tält bland en massa 15 åringar men jag stöder det helhjärtat. Hur mycket musik tror ni att ställen som borlänge, gällivare, skellefteå, kiruna osv skulle få om de inte hade sina festivaler?

Redigerat av rockdemon
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Har jobbat på Festival. Bl.a Storsjöyran för ca 10 år sen.. Och nån festival jag inte kommer i håg namnet på i Örebro på 80-talet. Rattade ju ljudet på både stora scenen och rockscenen. Så man kan säga.. Ja jag har varit på festival med minnet i behåll! Nästan! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Festivaler är jobbigt. Lera och idiotfylla. Ofta världens sämsta ljud och band.

Håller med fullständigt, förutom på band då då det kan finns väldigt bra sånna på festivaler.

Har till och med slutat att gå på konserter överhuvudtaget pga as dåligt ljud och andra obekvämheter.

Tacka vet jag konserter på DVD och BD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Tacka vet jag konserter på DVD och BD.

Och sen får man njuta av musiken helt ifred utan att trängas och ibland en del idioter som när jag senast var på konsert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sen får man njuta av musiken helt ifred utan att trängas och ibland en del idioter som när jag senast var på konsert.

Det är ju så.

Samma sak med bio, folk som pratar, jävla mobiler med mera. Slutat gått där också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...