Jump to content
Annons

Baskagge audiospår till midi


Suffer

Recommended Posts

Hej.

Jag har en fråga angående cubase 6.

Jag har spelat in ett trumset och baskaggen är väldigt klen.

Kan jag genom det audiospåret få ett midispår? Så jag kan lägga på en baskagge från superior drummer.

Hörde av en kompis att det skulle gå. Har testat och googla men har inte hittat nåt svar.

/ Pär

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Laddade hem kt drumtrigger men får det inte att fungera. Jag la in triggern på baskaggens insert och skapade ett midispår. Men ingenting händer när jag spelar upp det. Har följt instruktionerna på hemsidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Laddade hem kt drumtrigger men får det inte att fungera. Jag la in triggern på baskaggens insert och skapade ett midispår. Men ingenting händer när jag spelar upp det. Har följt instruktionerna på hemsidan.

Har du "tweakat" inställningarna i pluggen? Meka runt lite där så förstår du nog hur det fungerar. Har du satt drumtriggern som midi-input till midi-spåret?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla så triggerpluggen skickar rätt notdata, så det exempelvis inte står ett minustecken framför noten i triggprogrammet.. det kan ju vara så enkelt att den ligger någon oktav nedanför där Superior har mappat ljuden..

Kolla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...