Jump to content
Annons

Ingen midisignal in


TheQuo

Recommended Posts

Jag får ingen midisignal in i Pro Tools. Jag har varit inne i Setup, MIDI, Input Device och mitt ljudkort är ibockad men inget ljud alltså. Någon som vet vad det kan vara för fel? Är det något mer jag ska kolla upp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fråga 2? Vet inte, hur menar du?

På ett MIDI spår kan du välja i I/O sektionen i Edit fönstret (ser du inte I/O så klickar du på den lilla vita rutanuppe till höger precis ovanför kanalerna) Där kan du välja MIDI Input. Under "Predifined" kan du se alla dina MIDI in. Funkar det om du väljer ditt ljudkorts MIDI där? (Det ska inte ge ljud från detta. utan bara utslag på mätaren när du trycker ner tangenter)

Annars vet jag faktiskt inte, Har du fler MIDI out från din device att testa med?

Link to comment
Dela på andra sajter

På ett MIDI spår kan du välja i I/O sektionen i Edit fönstret (ser du inte I/O så klickar du på den lilla vita rutanuppe till höger precis ovanför kanalerna) Där kan du välja MIDI Input. Under "Predifined" kan du se alla dina MIDI in. Funkar det om du väljer ditt ljudkorts MIDI där? (Det ska inte ge ljud från detta. utan bara utslag på mätaren när du trycker ner tangenter) Annars vet jag faktiskt inte, Har du fler MIDI out från din device att testa med?

Nej bara en out.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...