Jump to content
Annons

Köpa akustik plattor från thomann?


BHR

Recommended Posts

Annons

Auralex är bra - men som sagt så gäller det att placera materialet rätt.

Kolla gärna i min lilla artikel om akustikbehandling, så får du lite mer hum om det snåriga ämnet: http://wiki.kontrollrummet.com/Akustikbehandling

Link to comment
Dela på andra sajter

Auralex är skitbra och snygga men kostar skjortan, tycker jag, det finns andra lösningar som är billigare och minst lika bra men då kommer vi osökt in på saker som absorbentpaneler etc som jag en gång i tiden försökte saluföra här och som resulterade i kaos...trots dessas förträfflighet i alla avseenden!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

En akustiker kostar nog minst ett par tusenlappar...

Vill du hålla ner kostnaden så kan du också bygga absorbenter själv med mineralull och ihopsnickrade träramar - men det är förstås mer jobb än att köpa färdiga lösningar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så gör ni som jag: Trycker upp monitorerna i ansiktet, sänker tweetrarna och diskanten och lyssnar på låg volym! 🙂

Sjunger du tyst, men nära, i mikrofonen då också eller? 😉

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Spegelmetoden är en bra metod. De har en kort förklaring här på Auralex hemsida.

Förklaring finns även på svenska, inne på sidan Claes länkade till ( länk ).

Du bör ha så tjocka absorbenter som möjligt, så spana in detta kit från Auralex. Absorbenterna är 4" tjocka och absorberar bredare/lägre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spegelmetoden är en bra metod. De har en kort förklaring här på Auralex hemsida.

Förklaring finns även på svenska, inne på sidan Claes länkade till ( länk ).

Det där verkar riktigt smart! Ska tänka på det när/om jag någon gång i framtiden får lite större plats och kan på riktigt försöka akustikbehandla min experimenthörna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...