Jump to content
Annons

Äntligen, äntligen och äntligen...


lonewind

Recommended Posts

...har jag lyckats färdigställa skivan som jag på ett eller annat sätt har jobbat med i 7 år. 2006 gick jag med i Studio Forum då jag nyligen givit mig in i den digitala inspelningsvärlden och hoppades på tips och råd. Jag postade två låtar från denna skiva redan då, Cheater och Escaper. Fick ett otroligt positivt gensvar som taggade mig mycket att lära mig mer och jobba hårdare.

Alltsedan dess har Studio Forum och de härliga medlemmarna här varit till stor hjälp för mig och jag är oerhört tacksam för det. Tror i stort sett varenda låt på denna skivan har figurerat i någon tråd här där jag fått hjälp med mix och inspelning.

Skivan är mastrad av den otroligt kompetente och hjälpsamme Jon Rinneby (Yllet).

Nu finns skivan att köpa på http://chrismichols.bandcamp.com ! Det går förstås finfint att lyssna på alla låtarna i sin helhet helt kostnadsfritt.

Bifogar en liten bild på tack-delen av mitt cd-konvolut.

studioforum.jpg

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul och grattis till släppet, 7 år wow men ibland tar det tid att släppa iväg sina barn och låta dom flyga!

Jag hittade genast 2 favoriter i Theese Memories och Greetings***

Här ser man hur forumsamarbete kan fungera i sin bästa form, Hellvalla Burn är ett annat, skön stil hursomhelst och hoppas du får tillfälle att komma ut och framföra dessa låtar live det är ju det roligaste om det funkar med folk och fä ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Akta er för bandcamp 128kbs! 😉

Skämt o sido, det var kul att jobba med plattan. Det blev ganska mycket skickande fram o tillbaka och kompromisser både här och där gällande mix och mastring. Men en platta blev det tillslut och det är ju helt fantastiskt! Hoppas det går bra nu, det är du värd. Finns några riktiga godbitar där!

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul och grattis till släppet, 7 år wow men ibland tar det tid att släppa iväg sina barn och låta dom flyga!

Jag hittade genast 2 favoriter i Theese Memories och Greetings***

Här ser man hur forumsamarbete kan fungera i sin bästa form, Hellvalla Burn är ett annat, skön stil hursomhelst och hoppas du får tillfälle att komma ut och framföra dessa låtar live det är ju det roligaste om det funkar med folk och fä ;-)

Tackar så mycket!

Ja, det tog ju lite tid men det har främst haft att göra med min osäkerhet över huruvida jag lyckats göra en produktion jag vågar stå för. Denna skiva är långtifrån felfri produktionsmässigt men ändå tillräckligt ok för att jag ska känna att jag gjort vad jag kan.

Kul att höra att du hittade ett par låtar du gillade också. Tusen tack för att du tog dig tid att lyssna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tyvärr inte haft tid att lyssna ännu men jag ska, hoppas jag och hur många "jag" kan jag klämma in i en mening egentligen?? Nåja. Lycka till, kul för dig o "Break a leg"!

Link to comment
Dela på andra sajter

Akta er för bandcamp 128kbs! 😉

Skämt o sido, det var kul att jobba med plattan. Det blev ganska mycket skickande fram o tillbaka och kompromisser både här och där gällande mix och mastring. Men en platta blev det tillslut och det är ju helt fantastiskt! Hoppas det går bra nu, det är du värd. Finns några riktiga godbitar där!

mvh Jon

Ja, lika bra att köpa skiten så ni får höra det i full kvalitét :-D

Från och med nu så låter jag dig sköta mixen också så kanske vi slipper kompromissa så mycket 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gratulerar! 🙂

Plattan låter bra. Jämn kvalitet ljudmässigt, och ljudet passar bra överens med såväl uttrycket i musiken som det "rum" man hamnar i mentalt när man lyssnar. Tumme upp.

Hej!

Tusen tack för omdömet. Det värmer att höra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tyvärr inte haft tid att lyssna ännu men jag ska, hoppas jag och hur många "jag" kan jag klämma in i en mening egentligen?? Nåja. Lycka till, kul för dig o "Break a leg"!

5 fick du med i alla fall :-D.

Tack för lyckönskningarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...