Jump to content
Annons

Serva en juno 106


Uozon

Recommended Posts

Annons

Är det volymkontrollen? Jag sprutade in oljefri kontaktspray från Kjell direkt i hålet för volymratten på en Juno 60 i måndags när plastratten tagits bort. Sedan vred jag fram och tillbaka till ytterlägena flera ggr. Inget mer sprak. (Det är möjligt att det hade räckt att vrida massor.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det volymkontrollen? Jag sprutade in oljefri kontaktspray från Kjell direkt i hålet för volymratten på en Juno 60 i måndags när plastratten tagits bort. Sedan vred jag fram och tillbaka till ytterlägena flera ggr. Inget mer sprak. (Det är möjligt att det hade räckt att vrida massor.)

Det uppstår lite då och då när man spelar, det vill säga sprakar och knastrar ur högtalaren. Kan se om jag göra ett ljudklipp som visar problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som ngt anpassningsproblem mellan utgången på Junon och vad den nu är ansluten i. Det låter som det distar efterssom "distknastret" verkar mest vara vid attacken. Jag har för mig att vissa keyboards inte ger vanlig linjenivå. En Ensoniq jag kopplade in lät lite distad hela tiden har jag för mig. Pröva om samma sak händer med lurar direkt till Junon, eller utgången till en annan förstärkare/anslutning.

Sedan har jag för mig att Junon kan dista då basen i ljuden kan vara rätt hög utan att man hör det i för små högtalare.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Synthen signal går via en behringer xenyx1202FX in i datorns via ett ljudkort, Mina högtalar är inga monitorer,

Det blir lite dist och knaster när jag testar med lurar dock bara när chorus är pålagen(det problemet blev jag informerad om när jag köpte den). När jag testar med de vanliga kablarna knastar och distar det både med och utan chorus pålsagen.. Jag har dock märkt att det är jättelätt att få clipindikatorn på mixerna att blinka rött.

Idag verkar dock synthen var på bra humör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...