Jump to content
Annons

Vilka på forumet är med i soundcloud?


Panzerfaust

Recommended Posts

Jag kan uppleva att det är enklare att skapa elektronisk musik på en dator ifall man ej har tillgång till "riktiga" instrument och inspelningsmöjligheter men däremot så upplever jag att det krävs mer av både monitorer och akustikbehandling när man mixar elektronisk musik då det är så mycket låga frekvenser att hålla reda på i jämförelse med exempelvis en rock-låt.

Ja jag håller med 🙂 och egentligen behöver man inte göra så mycket om man köper mycket loopar och sådant. Lite klipp och klistra så har du en låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Här har ni min sida :

Inte så mycket seriöst direkt men alltid nåt. Vissa klara grejjer men inget riktigt hundra inspelat då ja inte ens har en el gurka vilket ja fått tag på nu så ska väl sätta mig och göra om massa grejjer och även fylla på med lite nytt när man orkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag håller med 🙂 och egentligen behöver man inte göra så mycket om man köper mycket loopar och sådant. Lite klipp och klistra så har du en låt.

Men då blir det ju lika intressant som någon som tar två punkackord och skriver texter som en fjortonåring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då blir det ju lika intressant som någon som tar två punkackord och skriver texter som en fjortonåring.

Jag håller med. Men det är jätte mycket musik som görs så. Det släpps hur mycket sådana här loopsamlingar varje vecka .Och finns det då tjänster som epedemic sound ( eller var det heter )då är det bara att klippa och klistra och tjäna mycket pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min finns länkad i signaturen här nedanför. Lägger upp mycket experiment, oftast nåt nytt i varje låt. Därför är kanske inte kvallitén den bästa på alla låtar, men vissa lyckas jag väldigt bra med vill jag påstå!

Vill även tillägga i den här diskutionen om kvallitét att SoundCloud faktiskt streamar musiken, så kvallan kommer inte vara bättre än en 320kbps mp3-fil iallafall, om det är wav eller mp3 borde inte heller spela någon roll. Dock kan ju internetuppkoppling påverka kvallitén.

Har förresten lyssnat igenom några sidor i den här tråden, dom jag har hört låter riktigt bra! Särskild Pass Auf's sida, den gillade jag enormt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag håller med 🙂 och egentligen behöver man inte göra så mycket om man köper mycket loopar och sådant. Lite klipp och klistra så har du en låt.

Det är möjligt. Men det är inte de som gör sån musik som säljer ut Globen tre spelningar i rad, då krävs det lite mer 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...