Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tycker inte jag fÄr till direkt snygga reverb med reverend. SÀrskilt "halvkorta" reverb kring 1.5 sek och sÄ.

Är det mig det Ă€r fel pĂ„ eller finns det mjukvarureverb som spöar skiten ur reverence?

Det fick ju mycket lovord nÀr det kom..

Annons
Postat

Det vĂ€rsta med reverence Ă€r att det slukar CPU som bara fan 😛 sĂ„ ja det finns bĂ€ttre pluggar att ladda IR i.

Postat (redigerat)

Tycker Reverence biblio Àr lite so-so. Finns nÄgra hyfsade men .. nja. HÄller med om att det slukar CPU.

Impulsreverb kan ju vara bra pÄ olika sÀtt. Renderingen i Reverence Àr nog bra tror jag, men det medföljande biblioteket har ju blivit lite av frÀmsta sÀljfaktorn för IR-reverb. Folk orkar inte samla eller göra impulser sjÀlv. Jag tycker det finns IR-reverb som kommer med bÀttre biblion Àn Reverence.

Redigerat av Signia
Postat

Om man vill ha ett host-IR dÀr man laddar egna IR (finns massa gratis om man söker) sÄ finns ju http://gpuimpulsereverb.de som anvÀnder kraften frÄn grafikkortet istÀllet för CPUn, grafikkort Àr extremt kraftfulla idag och ska inte underskattas.

Postat

Ja nog slukar det alltid.. ladda egna IR verkar meckigt.

Är bra/bĂ€ttre reverb överlag cpu-slukare eller?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Har demat senaste cubase och tyckte impulserna lÀt bra. Men Äterigen, det Àr inte hur de lÄter solo som spelar roll utan hur det lÄter i en mix som spelar roll. Precis som instrumenten. Sen rÀcker det inte bara att ladda en impuls och tro det Àr klart. Lika lite som med vilket reverb som helst.

Postat
Är bra/bĂ€ttre reverb överlag cpu-slukare eller?
Ja, mer eller mindre. Men impulsreverb Àr absolut tyngst för datorn.
Postat

Ja, mer eller mindre. Men impulsreverb Àr absolut tyngst för datorn.

Jo, det var ju impulsreverb jag Äsyftade..

Postat

Mjo, REVerence Ă€ter CPU sĂ„ jag anvĂ€nder det ytterst sĂ€llan. Vill inte ha nĂ„gonting som pajar mitt arbetsflöde. För ganska lĂ€nge sedan köpte jag IK's Classik Studio Reverb och tycker att det Ă€r helt okej 🙂 Det har bl a ett gĂ€ng plĂ„tar som glittrar rejĂ€lt pĂ„ sĂ„ng.

VĂ€nligen,

CHAE

Postat

Men ni kommenterar CPU:n...att ni har slöa burkar ska vÀl inte ingÄ i kvalitetstÀnket...jag tycker REVerence lÄter bra och har mÄnga parametrar att jobba med och kÀnns överskÄdligt.

Skaffa rappare stationer boys! 😄 :D

novation (oregistrerad)
Postat

Men ni kommenterar CPU:n...att ni har slöa burkar ska vÀl inte ingÄ i kvalitetstÀnket.

HÄller med!

Die Hard (oregistrerad)
Postat

I morgon, Cowboy, i morgon blir det ny dator. 😄

Postat

I morgon, Cowboy, i morgon blir det ny dator. 😄

FuckinÂŽA!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.