Cloffe Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Tjaa, Har kollat in Piano pluggen Alicas keys frÄn nativ instruments pÄ Thomanns finns den billigt. men Àr de vÀrt 7 - 8 hundra? eller Àr de bÀttre att spara och köpa nÄgon annan sen? Dom andra flesta Àr ju flera flyglar samplade i samma paket men ingen annan som jag vet simulerar just C3 neo vilket jag tycker lÄter rÀtt najs de jag har hört.. men hur bra Àr kvaliten pÄ just den frÄn nativ instruments?
Cloffe Postat 22 februari 2012 TrÄdstartare Postat 22 februari 2012 Jag vill att de ska lÄta Àkta liksom
Claes Holmerup Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Kvaliteten Ă€r inget annat Ă€n suverĂ€n! Det Ă€r Scarbee (Thomas Skarbye) som har gjort samplandet, sĂ„ det Ă€r garanterat absolut toppklass! đ
JohnRick Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Den hÀr har ocksÄ blivit vÀldigt rosad har jag förstÄtt: http://www.kvraudio.com/product/galaxy_vintage_d_by_galaxy_instruments
Cloffe Postat 22 februari 2012 TrĂ„dstartare Postat 22 februari 2012 Okej Cool ! đ Kanske vĂ€rt de dĂ„ Har du prövat den sjĂ€lv ?
Claes Holmerup Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Ja - jag har den i mitt Komplete8 Ultimate. đ„°
Cloffe Postat 22 februari 2012 TrÄdstartare Postat 22 februari 2012 Den hÀr har ocksÄ blivit vÀldigt rosad har jag förstÄtt: http://www.kvraudio....axy_instruments Jaa jag sÄg den ocksÄ, Men Àr de mycke bÀttre Àn Alicas keys dÄ? den va ju inte sÄ mycke dyrare heller..
mietek Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Tycker ocksÄ det lÄter toppen, har dock inte sÄ mycket att jÀmföra med. MEN bra lÄter det.
Cloffe Postat 22 februari 2012 TrĂ„dstartare Postat 22 februari 2012 Ja - jag har den i mitt Komplete8 Ultimate. đ„° Skulle ocksĂ„ vilja den hela Komplete men plĂ„nboken tillĂ„ter inte de just nu tyvĂ€rr :/ Men de hade ju vart hel sjysst annars.. Vilka andra pianon har du prövat dĂ„ ? till vilka gernes ? đ
Cloffe Postat 22 februari 2012 TrĂ„dstartare Postat 22 februari 2012 Tycker ocksĂ„ det lĂ„ter toppen, har dock inte sĂ„ mycket att jĂ€mföra med. MEN bra lĂ„ter det. Okej Aa fĂ„r försöka leta runt lite reviews att jĂ€mföra lite med ocksĂ„ innan jag bestĂ€mmer mig đ
Claes Holmerup Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Om du inte redan har gjort det sÄ kan du lyssna pÄ demolÄtar hÀr: http://www.native-instruments.com/#/en/products/producer/powered-by-kontakt/alicias-keys/?content=1145
JohnRick Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Jaa jag sÄg den ocksÄ, Men Àr de mycke bÀttre Àn Alicas keys dÄ? den va ju inte sÄ mycke dyrare heller.. BÀttre och bÀttre. Det Àr i princip en smakfrÄga antar jag. Jag tycker sjÀlv att den lÄter vÀldigt bra iaf.
Cloffe Postat 22 februari 2012 TrÄdstartare Postat 22 februari 2012 Om du inte redan har gjort det sÄ kan du lyssna pÄ demolÄtar hÀr: http://www.native-in...s/?content=1145 Jaa tÀnkte titta dÀr men internet dummar sig varje gÄng jag försöker öppna den sidan men har tittat lite pÄ youtube men dÀr Àr ju kvalitén inte helt hundra, Ska tittat dÀr sen nÀrj ag Àr hemma BÀttre och bÀttre. Det Àr i princip en smakfrÄga antar jag. Jag tycker sjÀlv att den lÄter vÀldigt bra iaf. Jaa de Àr vÀl sÄ, FÄr se vad de blir men lutar nog mest Ät den att börja med
kakelugn Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 den Àr bra. men synd att det skorrar om nÄgon ton mitt pÄ pianot typ c# eller C i vissa velocity. det Ànda man kan klaga pÄ det.
Cloffe Postat 22 februari 2012 TrÄdstartare Postat 22 februari 2012 den Àr bra. men synd att det skorrar om nÄgon ton mitt pÄ pianot typ c# eller C i vissa velocity. det Ànda man kan klaga pÄ det. Skorrar hur dÄ menar du ? Àr de att de liksom peakar pÄ sjÀlva inspelningen eller vaddÄ? sÄ de distar typ
Cloffe Postat 22 februari 2012 TrĂ„dstartare Postat 22 februari 2012 Jag klickade precis hem Alicias keys nu frĂ„n thomanns đ Den fĂ„r duga sĂ„ lĂ€nge lĂ€r vĂ€l bestĂ€lla nĂ„tt annat sen Ă€ndĂ„ sĂ„ man har lite olika att vĂ€lja bland sen đ sĂ„ fortsĂ€tt gĂ€rna med flera tips pĂ„ andra som ni prövat som lĂ„ter bra đ
crillemannen Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 Jag tycker Alicia Keys lÄter super. Perfekt till pop/rock
kakelugn Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 skorrar hmm kanske fel ord men man kan ana ett visst missljud pÄ nÄgon not i mitten ska se om jag kan spela in det och lÀgga upp det
Larsson Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 sĂ„ hĂ€r kan det lĂ„ta nĂ€r det skorrar.. i det hĂ€r fallet tonen G Your browser does not support the HTML5 audio tag men jag kan leva med det.. för i övrigt har jag inte upplevt varmare & bĂ€ttre ljudande piano i vsti form hitills đ
Cloffe Postat 22 februari 2012 TrĂ„dstartare Postat 22 februari 2012 sĂ„ hĂ€r kan det lĂ„ta nĂ€r det skorrar.. i det hĂ€r fallet tonen G Your browser does not support the HTML5 audio tag men jag kan leva med det.. för i övrigt har jag inte upplevt varmare & bĂ€ttre ljudande piano i vsti form hitills đ Okej, Jaa men tyckte inte man tĂ€nkte pĂ„ de sĂ„ jĂ€tte mycke fick lyssna rĂ€tt noga för att höra de Ă€ndĂ„ đ kan du inte spela lite grann och lĂ€gga upp ett lite smak prov pĂ„ hur de lĂ„ter en wave fil helst sĂ„ de Ă€r bĂ€ttre kvalite Ă€n ett youtube klipp đ
Frekvensspektrumanalysator Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 DemolÄtarna lÄter ju fruktansvÀrt tattigt programmerade ^^
Shimmen Postat 22 februari 2012 Postat 22 februari 2012 (redigerat) edit: lÀste fel. Redigerat 22 februari 2012 av Shimmen
aesh Postat 23 februari 2012 Postat 23 februari 2012 Jag kör uteslutande med Alicia's Keys. Föredrar det till och med framför Ivory i de flesta fall. En sÄdan sjukt go spelkÀnsla tycker jag Àr svÄrt att hitta bland samplade pianon. Det duger utmÀrkt till Jazz, pop och Àven klassiskt, om man eqar och tweakar lite.
Cloffe Postat 29 februari 2012 TrĂ„dstartare Postat 29 februari 2012 Jag kör uteslutande med Alicia's Keys. Föredrar det till och med framför Ivory i de flesta fall. En sĂ„dan sjukt go spelkĂ€nsla tycker jag Ă€r svĂ„rt att hitta bland samplade pianon. Det duger utmĂ€rkt till Jazz, pop och Ă€ven klassiskt, om man eqar och tweakar lite. Jag har inte testa ivory men har kikat lite pĂ„ den ocksĂ„ Men dom test ljuden man hört tycker jag fan alicas lĂ„ter bĂ€ttre Fast de Ă€r ju helt skillda pianon ocksĂ„. Men. Har fĂ„tt hem alicia keys nu Men har inte prövat Ă€n Ă€r borta hela veckan och jobbar Men i helgen ska jag testa đ Jag tror jag blir nöjd
aesh Postat 3 mars 2012 Postat 3 mars 2012 Jag har inte testa ivory men har kikat lite pĂ„ den ocksĂ„ Men dom test ljuden man hört tycker jag fan alicas lĂ„ter bĂ€ttre Fast de Ă€r ju helt skillda pianon ocksĂ„. Men. Har fĂ„tt hem alicia keys nu Men har inte prövat Ă€n Ă€r borta hela veckan och jobbar Men i helgen ska jag testa đ Jag tror jag blir nöjd Det tror jag med =) Bra köp!
pme (oregistrerad) Postat 3 mars 2012 Postat 3 mars 2012 Jag gillar den inte alls. Tycker fortfarande bÀst om sampletekk white grand Àven om den inte uppdateras med features frÄn nyare samplers. OCh det finns en shoot out. http://purgatorycreek.com/documents/25.html med mÄnga olika pianon. Fast det Àr en dimension som saknas dÀr och det Àr hur de kÀnns att spela.
Rabieshund Postat 5 mars 2012 Postat 5 mars 2012 Emotional Piano av SoundIron lÄter bÀttre och kostar ungefÀr samma.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.