Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjaa,

Har kollat in Piano pluggen Alicas keys frÄn nativ instruments

pÄ Thomanns finns den billigt.

men Àr de vÀrt 7 - 8 hundra? eller Àr de bÀttre att spara och köpa nÄgon annan sen?

Dom andra flesta Àr ju flera flyglar samplade i samma paket

men ingen annan som jag vet simulerar just C3 neo vilket jag tycker lÄter rÀtt najs de jag har hört..

men hur bra Àr kvaliten pÄ just den frÄn nativ instruments?

Annons
Postat

Tycker ocksÄ det lÄter toppen, har dock inte sÄ mycket att jÀmföra med. MEN bra lÄter det.

Postat

Ja - jag har den i mitt Komplete8 Ultimate. đŸ„°

Skulle ocksÄ vilja den hela Komplete men plÄnboken tillÄter inte de just nu tyvÀrr :/ Men de hade ju vart hel sjysst annars..

Vilka andra pianon har du prövat dĂ„ ? till vilka gernes ? 🙂

Postat

Tycker ocksÄ det lÄter toppen, har dock inte sÄ mycket att jÀmföra med. MEN bra lÄter det.

Okej Aa fĂ„r försöka leta runt lite reviews att jĂ€mföra lite med ocksĂ„ innan jag bestĂ€mmer mig 🙂

Postat

Jaa jag sÄg den ocksÄ, Men Àr de mycke bÀttre Àn Alicas keys dÄ?

den va ju inte sÄ mycke dyrare heller..

BÀttre och bÀttre. Det Àr i princip en smakfrÄga antar jag. Jag tycker sjÀlv att den lÄter vÀldigt bra iaf.

Postat

Om du inte redan har gjort det sÄ kan du lyssna pÄ demolÄtar hÀr: http://www.native-in...s/?content=1145

Jaa tÀnkte titta dÀr men internet dummar sig varje gÄng jag försöker öppna den sidan

men har tittat lite pÄ youtube men dÀr Àr ju kvalitén inte helt hundra, Ska tittat dÀr sen nÀrj ag Àr hemma

BÀttre och bÀttre. Det Àr i princip en smakfrÄga antar jag. Jag tycker sjÀlv att den lÄter vÀldigt bra iaf.

Jaa de Àr vÀl sÄ, FÄr se vad de blir men lutar nog mest Ät den att börja med

Postat

den Àr bra. men synd att det skorrar om nÄgon ton mitt pÄ pianot typ c# eller C i vissa velocity. det Ànda man kan klaga pÄ det.

Skorrar hur dÄ menar du ? Àr de att de liksom peakar pÄ sjÀlva inspelningen eller vaddÄ? sÄ de distar typ

Postat

Jag klickade precis hem Alicias keys nu frĂ„n thomanns 😄 Den fĂ„r duga sĂ„ lĂ€nge lĂ€r vĂ€l bestĂ€lla nĂ„tt annat sen Ă€ndĂ„ sĂ„ man har lite olika att vĂ€lja bland sen 🙂

sĂ„ fortsĂ€tt gĂ€rna med flera tips pĂ„ andra som ni prövat som lĂ„ter bra 🙂

Postat

sÄ hÀr kan det lÄta nÀr det skorrar.. i det hÀr fallet tonen G

men jag kan leva med det.. för i övrigt har jag inte upplevt varmare & bÀttre ljudande piano

i vsti form hitills

🙂

Postat

sÄ hÀr kan det lÄta nÀr det skorrar.. i det hÀr fallet tonen G

men jag kan leva med det.. för i övrigt har jag inte upplevt varmare & bÀttre ljudande piano

i vsti form hitills

🙂

Okej, Jaa men tyckte inte man tĂ€nkte pĂ„ de sĂ„ jĂ€tte mycke fick lyssna rĂ€tt noga för att höra de Ă€ndĂ„ 😛

kan du inte spela lite grann och lĂ€gga upp ett lite smak prov pĂ„ hur de lĂ„ter en wave fil helst sĂ„ de Ă€r bĂ€ttre kvalite Ă€n ett youtube klipp 😄

Postat

Jag kör uteslutande med Alicia's Keys. Föredrar det till och med framför Ivory i de flesta fall.

En sÄdan sjukt go spelkÀnsla tycker jag Àr svÄrt att hitta bland samplade pianon.

Det duger utmÀrkt till Jazz, pop och Àven klassiskt, om man eqar och tweakar lite.

Postat

Jag kör uteslutande med Alicia's Keys. Föredrar det till och med framför Ivory i de flesta fall.

En sÄdan sjukt go spelkÀnsla tycker jag Àr svÄrt att hitta bland samplade pianon.

Det duger utmÀrkt till Jazz, pop och Àven klassiskt, om man eqar och tweakar lite.

Jag har inte testa ivory men har kikat lite pÄ den ocksÄ

Men dom test ljuden man hört tycker jag fan alicas lÄter bÀttre

Fast de Àr ju helt skillda pianon ocksÄ.

Men. Har fÄtt hem alicia keys nu

Men har inte prövat Àn Àr borta hela veckan och jobbar

Men i helgen ska jag testa 😄 Jag tror jag blir nöjd

Postat

Jag har inte testa ivory men har kikat lite pÄ den ocksÄ

Men dom test ljuden man hört tycker jag fan alicas lÄter bÀttre

Fast de Àr ju helt skillda pianon ocksÄ.

Men. Har fÄtt hem alicia keys nu

Men har inte prövat Àn Àr borta hela veckan och jobbar

Men i helgen ska jag testa 😄 Jag tror jag blir nöjd

Det tror jag med =)

Bra köp!

pme (oregistrerad)
Postat

Jag gillar den inte alls. Tycker fortfarande bÀst om sampletekk white grand Àven

om den inte uppdateras med features frÄn nyare samplers.

OCh det finns en shoot out. http://purgatorycreek.com/documents/25.html med mÄnga olika pianon. Fast det Àr en dimension som saknas dÀr och det Àr hur de kÀnns att spela.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.