Jump to content
Annons

Native Instruments Alicas Keys ?


Cloffe

Recommended Posts

Tjaa,

Har kollat in Piano pluggen Alicas keys från nativ instruments

på Thomanns finns den billigt.

men är de värt 7 - 8 hundra? eller är de bättre att spara och köpa någon annan sen?

Dom andra flesta är ju flera flyglar samplade i samma paket

men ingen annan som jag vet simulerar just C3 neo vilket jag tycker låter rätt najs de jag har hört..

men hur bra är kvaliten på just den från nativ instruments?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja - jag har den i mitt Komplete8 Ultimate. 🥰

Skulle också vilja den hela Komplete men plånboken tillåter inte de just nu tyvärr :/ Men de hade ju vart hel sjysst annars..

Vilka andra pianon har du prövat då ? till vilka gernes ? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte redan har gjort det så kan du lyssna på demolåtar här: http://www.native-instruments.com/#/en/products/producer/powered-by-kontakt/alicias-keys/?content=1145

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte redan har gjort det så kan du lyssna på demolåtar här: http://www.native-in...s/?content=1145

Jaa tänkte titta där men internet dummar sig varje gång jag försöker öppna den sidan

men har tittat lite på youtube men där är ju kvalitén inte helt hundra, Ska tittat där sen närj ag är hemma

Bättre och bättre. Det är i princip en smakfråga antar jag. Jag tycker själv att den låter väldigt bra iaf.

Jaa de är väl så, Får se vad de blir men lutar nog mest åt den att börja med

Link to comment
Dela på andra sajter

den är bra. men synd att det skorrar om någon ton mitt på pianot typ c# eller C i vissa velocity. det ända man kan klaga på det.

Skorrar hur då menar du ? är de att de liksom peakar på själva inspelningen eller vaddå? så de distar typ

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag klickade precis hem Alicias keys nu från thomanns 😄 Den får duga så länge lär väl beställa nått annat sen ändå så man har lite olika att välja bland sen 🙂

så fortsätt gärna med flera tips på andra som ni prövat som låter bra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

så här kan det låta när det skorrar.. i det här fallet tonen G

http://www.fildump.se/?file=tmp_80217532511329944762-Skorrande G.mp3

men jag kan leva med det.. för i övrigt har jag inte upplevt varmare & bättre ljudande piano

i vsti form hitills

🙂

Okej, Jaa men tyckte inte man tänkte på de så jätte mycke fick lyssna rätt noga för att höra de ändå 😛

kan du inte spela lite grann och lägga upp ett lite smak prov på hur de låter en wave fil helst så de är bättre kvalite än ett youtube klipp 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör uteslutande med Alicia's Keys. Föredrar det till och med framför Ivory i de flesta fall.

En sådan sjukt go spelkänsla tycker jag är svårt att hitta bland samplade pianon.

Det duger utmärkt till Jazz, pop och även klassiskt, om man eqar och tweakar lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör uteslutande med Alicia's Keys. Föredrar det till och med framför Ivory i de flesta fall.

En sådan sjukt go spelkänsla tycker jag är svårt att hitta bland samplade pianon.

Det duger utmärkt till Jazz, pop och även klassiskt, om man eqar och tweakar lite.

Jag har inte testa ivory men har kikat lite på den också

Men dom test ljuden man hört tycker jag fan alicas låter bättre

Fast de är ju helt skillda pianon också.

Men. Har fått hem alicia keys nu

Men har inte prövat än är borta hela veckan och jobbar

Men i helgen ska jag testa 😄 Jag tror jag blir nöjd

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte testa ivory men har kikat lite på den också

Men dom test ljuden man hört tycker jag fan alicas låter bättre

Fast de är ju helt skillda pianon också.

Men. Har fått hem alicia keys nu

Men har inte prövat än är borta hela veckan och jobbar

Men i helgen ska jag testa 😄 Jag tror jag blir nöjd

Det tror jag med =)

Bra köp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...