Jump to content
Annons

Tråd som rör flera program


Ezzet

Recommended Posts

Nu har tiden kommit då man ska lägga ner pengar på ett nytt proogram, tidigare har jag kört med Mixcraft vilket är helt okej men jag tror andra mer avancerade program har mer att erbjuda mig, bara jag lär mig hur man gör med dom 🙂

Så då är frågan, Pro Tools,FL Studio, Cubase eller något annat, och vilken version?

Vill mest rappa men kanske spelar in lite gitarr + sång också, så det kan vara bra att inte bara (som jag gjort tidigare) lägga ihop en mp3 fil + rap utan kunna göra egna "trum-beats" i programmet.

Men tänk också på att jag är en nybörjare som är jätte ny med mixning och mastring och i stort sett inte kan något alls! 🙂

Har testat FL studio demo versionen och det verkade ganska lätt, men kom med era synpunkter, råd o.s.v!

Tack 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

prova med att ladda hem demoversionerna av programmen i fråga och testa i lugn och ro. På så sätt menar jag att du tämligen instinktivt får upp ögonen för just "ditt" program. Sedan antar jag väl att även dator (= prestanda) spelar in och att olka DAW's utnyttjar datorn på olika sätt (?).

Exempelvis så sägs Cockos REAPER utnyttja CPU:n på ett maxat sätt.

Men som sagt; ladda hem demoversioner i tur och ordning, var metodisk och jag tror att du hittar vad som passar just dig.

Lycka till!

Vänligen,

CHAE

Edith: lade till lite...

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med CHAE prova demoversioner av dom programmen som verkar intressant. Men är du nöjd med Mixcraft så kommer det en uppdatering snart. Från 5 till 6 och det kommer bli mera avancerat än vad det är nu med helautomatiseringar av det mesta och om du gillar loopar blir det 6000 istället för 3000 som ingår nu och det kommer finnas en inbyggd trumm maskin. Och det kommer flera nya spännande vsts som ingår. Och framför allt förbättrade och mer avancerade midifunktioner.

Det verkar lovande.