Jump to content
Annons

zeb - You would not be in it


bassman

Betyg  

39 röster

  1. 1. Betyg

    • 1 Sämst
      0
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      12
    • 5 Bäst
      23


Recommended Posts

Nja, vi kom på att vi inte gillade trumspåret alls, så vi har lagt om det helt. Lite annorlunda nu, lite poppigare sound, lite mer levande. Det har vi även gjort på de gamla låtarna "Hereafter" och "The world still goes around". "The world..." gör vi om igen helt från grunden. Men vi har inte mixat dem än. Vi håller ju även på med en del andra låtar.

Nya låtar samt nya versioner av de gamla dyker upp här så småningom.

EDIT: Jag glömde säga tack för de trevliga kommentarerna, så ;TACK.

Okej...gör inte samma misstag som en av mina polare...de mixade om, och mixade om, trots att det lät rätt bra från början. När de till sist lyckades släppa sin skiva, sådär tre-fyra år efter att de hade börjat projektet, var de så trötta på den att de hade en ceremoni när de högtidligt förstörde skivan. :/

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Bra detta också. Nu har ju inte jag hört era andra tidigare grejer, men det kommer väl. Tjatigt detta...alla låtar på forumet ligger på 3 eller 4.... 😑

Positivt:

* Instumenteringen. Hantverket. "Att kunna spela". Hela harmonigrejen.

* Fångar låtens text med rätt känsla.

* God klang.

* När sångaren går upp i "sorrys" och "worrys".

Negativt:

* Det som saknas är den rätta hitkänslan (om det nu är en hit man vill göra).

* Kunde kanske panorerats något mer?

* Gillar inte pauserna riktigt. Tanken är bara: kom jag åt mute nu?

* Låter märkligt vid 2:53.

Link to comment
Dela på andra sajter

"The world..." gör vi om igen helt från grunden.

Varför? Den hade ju så lysande Daniel Lemma-feeling!

Det kommer bli ungefär samma feeling på den ändå. Det är bara det att det är så länge sedan vi gjorde den inspelningen och vi är inte helt nöjda med ljudet på flera av grejorna. Utrustningen är också kraftigt uppdaterad sedan den inspelningen gjordes. Vi vill ha en helhet som känns rätt till hela skivan och just nu känns det som vi har landat, vet vad vi vill och hur vi vill att det ska låta. Därför vill vi också göra om en del saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Bra detta också. Nu har ju inte jag hört era andra tidigare grejer, men det kommer väl. Tjatigt detta...alla låtar på forumet ligger på 3 eller 4.... 😮

Positivt:

* Instumenteringen. Hantverket. "Att kunna spela". Hela harmonigrejen.

* Fångar låtens text med rätt känsla.

* God klang.

* När sångaren går upp i "sorrys" och "worrys".

Negativt:

* Det som saknas är den rätta hitkänslan (om det nu är en hit man vill göra).

* Kunde kanske panorerats något mer?

* Gillar inte pauserna riktigt. Tanken är bara: kom jag åt mute nu?

* Låter märkligt vid 2:53.

Tack för många bra kommentarer. Det är jättebra att man får höra både de bra och de dåliga sidorna.

Vi får se hur det blir med panoreringen när det blir ny mix. När det gäller de så kallade pauserna går åsikterna isär bland många som har lyssnat. Själv gillar vi dem och det är inte "klippt" för att bli så, utan det är spelat så från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Skönt att det fanns folk som även vill höra de förhoppningsvis konstruktiva åsikterna också! Var orolig ett tag där. Igen!! 😄 Nej, grejen är ju den att det är en bra låt. Satte därför 4:a. Sedan att jag redan början nynna på den, är väl skäl nog att misstänka att den hade större hitpotenial än vad jag först trodde...

😮

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gillas skarpt här också! Riktigt snyggt!

Gitarren låter otroligt bra. Hur har ni spelat in den?

Jag tycker breaken är coola, trots att jag trodde mitt ljudkort muppade sig först. Hade dock kanske föredragit något svagt ljud eller reverb i bakgrunden där.

Håller med om liknelsen med John Mayer, tror det är gitarren som matar åttondelar som påminner om "new deep".

Redigerat av Jocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarren låter otroligt bra. Hur har ni spelat in den?

Om det är ackegitarren du menar så är den bara uppmickad med en AKG C3000B genom preamp. Micken sitter mellan ljudhålet och 12:e bandet snett riktat mot ljudhålet. Sen en anings kompressor (UA LA2A) lite eq och ett uns reverb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarren låter otroligt bra. Hur har ni spelat in den?

Om det är ackegitarren du menar så är den bara uppmickad med en AKG C3000B genom preamp. Micken sitter mellan ljudhålet och 12:e bandet snett riktat mot ljudhålet. Sen en anings kompressor (UA LA2A) lite eq och ett uns reverb.

Ok.

För övrigt tycker jag, till skillnad från dom flesta andra verkar det som, att den här var den bästa av dom tre jag hört av er.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Måste bara bumpa upp denna så att de som ej lyssnat får höra.

Lyssnar på den här när jag vill ha riktigt bra mixningsinspiration.

Lätt forumets bästa låt! 🙂

Håller med... Hereafter är också ruggigt bra 🙂

Undrar när plattan kommer 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter jäkligt bra men kanske i mina öron lite för bra, det skulle liksom vara bra med något som stör det lite slicka och polerade ljudet....

Kanske lite för tillrättalagt i mina öron. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket ännu en gång. Den är inte riktigt lika slick nu längre. Vi har gjort om en del , bl a ny trumtagning med ett bättre livesound, men vi har inte mixat det än. Kommer så småningom...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket ännu en gång. Den är inte riktigt lika slick nu längre. Vi har gjort om en del , bl a ny trumtagning med ett bättre livesound, men vi har inte mixat det än. Kommer så småningom...

Längtar 😄

ni råkar inte ha en spelning i Sthlms snart? I sånt fall tar jag en biljett direkt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jätte clean produktion, och alla medverkande gör exakt vad som krävs riktigt skickligt. Ruskigt bra sångare också. Slickt.

Men jag tycker inte alls om musiken. Tycker att den är astråkig och intetsägande. Men det är ju bara min smak.

Men det funkar säkert jättebra och jag är säker på att det här skulle kunna bli en fet hit. Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå mindre slickt??? Varför det?

Jag älskar slicka produktioner! Är inte så förtjust i skrammelpop som allt verkar vara idag...

Men riktigt bra låt tycker jag iaf!!! Snygg orgel som myser i bakgrunden där!

Lätt en 5:a! Lyssnar på den på repeat för att riktigt suga åt mig allt det gottiga hehe!

Fler låtar? JA TACK!!!

Redigerat av aorfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste bara bumpa upp denna så att de som ej lyssnat får höra.

Tackar för det, jag hör till målgruppen.

Det går ju bara att instämma i hyllningskören...det här är skitsnyggt. Hade lite svårt för de tysta breaken i början, men nu börjar jag vänja mig. Det blir SÅ jävla tyst att det låter klippt/editerat. Lite skräpljud (fotskrap, harklingar, koftprassel eller vad som helst) skulle ta bort känslan av att det slår lock för öronen. Kanske låta sidesticken slå sista beatet och "reverba bort"...ah, jag vet inte...det är skitbra i alla fall 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bara så. Hur många kommer upp i denna nivån? Inte många.

Inte många någonstans. Helt jävla suveränt. Vill höra allt ni gjort/gör. :rolleyes:

Vad använder Ni för sångmick? Underbara 8-delar i kompet (det första jag lade märke till!).

NAD

Ps. Pauserna är skitbra, tycker iallafall jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...