Jump to content
Annons

Då får man inte tjäna pengar på sin musik längre (?) [Inköp av Logic 9 via Mac App Store]


Dreamtones

Recommended Posts

Laddade nyligen hem Logic Pro 9 med hjälp av egna surt förvärvade stålar, och kändes riktigt gött! Long time no uppdatering!

Men den känslan skulle inte vara så länge. Inget riktigt kvitto fick man. Då blir det svårt att dra av momsen tänkte jag, så då googlade jag lite på problemet. Då skulle det visa sig att flera andra är i samma sits. Hela Mac App Store är tydligen endast avsett för privatpersoner och ej företag, och det står tydligen även i villkoren att man inte får tjäna pengar med produkterna där.

Snälla, säg att jag missuppfattat detta.

Annars är man i praktiken i samma fack som alla illegala nedladdare helt plötsligt, men med den charmanta skillnaden att man slängt ca 1-500:- i sjön? Fint! 😱

Redigerat av neonguy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Så enligt avtalet har Apple upphovsrätten till vad du skapar i Logic ? .

Som tur är funkar det inte så utan DU har ingen rätt att skapa en butik och sälja Apples produkter i denna butik utan tillstånd.

Det du skapar i Logic äger du och ingen annan.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Laddade nyligen hem Logic Pro 9 med hjälp av egna surt förvärvade stålar, och kändes riktigt gött! Long time no uppdatering!

Men den känslan skulle inte vara så länge. Inget riktigt kvitto fick man. Då blir det svårt att dra av momsen tänkte jag, så då googlade jag lite på problemet. Då skulle det visa sig att flera andra är i samma sits. Hela Mac App Store är tydligen endast avsett för privatpersoner och ej företag, och det står tydligen även i villkoren att man inte får tjäna pengar med produkterna där.

Snälla, säg att jag missuppfattat detta.

Annars är man i praktiken i samma fack som alla illegala nedladdare helt plötsligt, men med den charmanta skillnaden att man slängt ca 1-500:- i sjön? Fint! 😱

Om du syftar på mac forum tråden på idg, där någon tar upp problemet om att mac app store endast är för privatpersoner är den från 2011. idag finns ju mac app store för företag: http://store.apple.com/se-business

Köper man därifrån utfärdar dom en faktura oavsett betalningssätt

/Ulf

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...