Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

TÀnkte bara upplysa er som tÀnkt köpa den hÀr trumpluggen och sedan tidigare Àger nÄgon eller nÄgra av BFD, EZ-drummer, Superior 2, Addictive eller Jamstix fÄr ni tanka hem Platinum versionen för straxt över 1000-lappen.

Kan berÀtta att jag tankar hem just nu med ett litet snik-flin pÄ lÀpparna..

krEdit: LÀgger till att det finns crossgrade frÄn EX versionen ocksÄ...

http://crossgrade.drumclassroom.net/

Redigerat av Lundin
Annons
Postat

Är EX en addon eller snĂ„lversion av Platinum?

Och hur bevisar man att man har ex Superior 2.0 sen tidigare? Hur har du gjort Lundin?

Och kan man fÄ den i dvd-skivor eller Àr det bara nerladdning som gÀller? Isf, hur stort Àr det i GB?

Postat (redigerat)

Är EX en addon eller snĂ„lversion av Platinum?

Och hur bevisar man att man har ex Superior 2.0 sen tidigare? Hur har du gjort Lundin?

Och kan man fÄ den i dvd-skivor eller Àr det bara nerladdning som gÀller? Isf, hur stort Àr det i GB?

Jag lade pÄ mitt körkort och tog ett foto pÄ tre av mina olika produkters kvitton och redigerade bort ovÀsentligt efterÄt i en bildeditor.. typ att de ser vilken produkt det Àr samt adressuppgifterna pÄ kvittot och uppgifterna mot mitt körkort, men jag tror att anything goes hÀr och jag tror inte de Àr ett dugg hÄrda med var grÀnsen gÄr. Tidigare köp jag gjort med liknande verifieringar har det varit.. "ehh..ok?" slÀpp en brakfis o flina lite sÄ var det clearat... typ

Det roliga Àr att oavsett om de godkÀnner kvittot eller ej fÄr du din coupon-kod direkt och kan vara snabbsomf*n o tanka hem biblioteket. De Äterkommer inom 12 timmar med bu eller bÀ.

Bilioteket med en del grooves och installationsfiler ligger pÄ runt 9GB packat

Redigerat av Lundin
Postat (redigerat)

Okej! Tack!

Jag mailade dom i natt och stÀllde frÄgan om dom gÄr med pÄ en skÀrmdump. Plus att jag kan ju ta kort pÄ dvd-boxen.

Undrar om man ska vara lite försiktig med serienumret? Blurra till dom sista. Plus att jag kan ju logga in pÄ bÄde Toontrack och Slate, hÄlla upp boxen framför skÀrmen och ta ett kort? GÄr dom inte med pÄ det sÄ Àr dom ju korkade. Dom skiter vÀl i vad man har? Dom vill vÀl sÀlja sina produkter?

Sen har vÀl slate Àven iLOK till trumpaketet?

FÄr se nÀr dom vaknar till dÀr borta... och vad dom sÀger. SÀger dom nej sÄ.. ja skyll er sjÀlva. Köper nÄt annat pÄ annat hÄll!

Redigerat av KillwithSkill
Postat

Kunde inte motstÄ, inhandlat. Skickade bara ett kvitto pÄ Ezx Americana som kommit via eposten, inget serienummer, fungerade bra. Nu ska installeras och testas!

Postat (redigerat)

Kunde inte motstÄ, inhandlat. Skickade bara ett kvitto pÄ Ezx Americana som kommit via eposten, inget serienummer, fungerade bra. Nu ska installeras och testas!

Tror inte de godkÀnner en expansion till EZ-drummer... sÄ du fÄr vÀl hÄlla tummarna.

De Äterkommer inom 12 timmar med besked

Redigerat av Lundin
Postat

Var vad jag skickade in, inga problem, antar att pga att expansionen fungerar ju inte utan grundprogrammet.

Men vad vet jag. Har i alla fall laddat ner allt inklusive licens snart. Bara del 8 av biblioteket kvar nu 😄 .

Postat

Tog lite bilder pÄ mitt S2.0 och en printscreen pÄ mitt konto hos Toontrack och skickade med en textfil. Nu Àr det iaf betalt och jag laddar ner.

Sex nerladdningar Ă€r visst max samtidigt och dom ligger pĂ„ 3.0MB/s styck. Bra server! 🙂

Postat

Hur bra Àr det hÀr dÄ, i jÀmförelse med det man uppgraderar ifrÄn?

Förutom rabatten alltsÄ, spöar Steven Slate skiten ur Superior Drummer och AD? Eller handlar det mer om att utöka med lite mer alternativ? Eller Àr Steven Slate rentav sÀmre Àn AD pÄ flera plan, men billigt Àr gott?

Postat (redigerat)

Bra trumplug,och med det menar jag att jag Àr nöjd med trumljuden och att man kan tweaka dem pÄ alla möjliga sÀtt, men Àter minne bigtime!!!

Ok om man har valt att installera 64-bitars os och har gott om ram.

Inte sÄ kul om man som jag valt att behÄlla 32-bitars window7 och ingen ide med mere Àn 4 Gb ram.

Kanske optimeras SSD4 i framtiden. Kunde gott ha mer grooves med ocksÄ.

I övrigt vÀldigt nöjd!

Redigerat av berch
Postat

JAG anser att dem Àr bÀttre. har ett betydligt mycket bÀttre ljud i mina öron. Mer kraftfullt och cleant sÄ att sÀga. Fast fördelen med SSD före tex Superior och AD Àr att de lÄter sÄ mkt bÀttre frÄn början. AlltsÄ, du behöver knappt göra nÄgra Àndringar alls för att det ska lÄta bra. SÄ för nybörjare pÄ att skruva trummor (som för mig), Àr det kanon. Sen finns det ju möjlighet att skruva mycket om man sÄ vill. Jag har precis börjat lÀra mig de hÀr med att tweeka trummor och skulle vilja slÄ ett slag för SSD. VÀldigt lÀttarbetat, Àven om man kan göra avancerade saker med dem.

Vill bumpa min frĂ„ga igen. Är det nĂ„gon som vet hur man uppgraderar frĂ„n SSD 4.0 EX till Platinum? Hittar inte det pĂ„ derars hemsida. Man kan typ bara uppgradera frĂ„n 3.X

Postat

Är det hĂ€r trumpluggen bĂ€ttre Ă€n de andra och varför?

Jag tycker det lÄter mycket verkligare Àn mÄnga andra pluggar, jag har testat, ez, bfd, AD, reason fills.

Och det gÄr att tweaka dom sÄ jÀvla mycket utan att det lÄter skit.

Sen att det passar punken jag gör mycket bÀttre Àr en bonus för mig.

Postat

BĂ€ttre ljud? Är det alltsĂ„ fĂ€rdigprocessat, sĂ„ att det Ă€r klart för slutproduktion direkt - eller Ă€r det exceptionellt vĂ€lsamplade trummor med massor av velocitynivĂ„er, som gör att det Ă€r bĂ€ttre ljud...?

Postat

BĂ€ttre ljud? Är det alltsĂ„ fĂ€rdigprocessat, sĂ„ att det Ă€r klart för slutproduktion direkt - eller Ă€r det exceptionellt vĂ€lsamplade trummor med massor av velocitynivĂ„er, som gör att det Ă€r bĂ€ttre ljud...?

De kommer med "mix ready kits". AlltsÄ fÀrdigmixade kit. Du kan köra dem "raw", eller sÄ lÀnger du bara pÄ nÄgon kompressor eller dylikt. Spana in siten, dem har sound demos dÀr.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

JAG anser att dem Àr bÀttre. har ett betydligt mycket bÀttre ljud i mina öron.

BÀttre? Knappast. LÀttare att ratta till ett bÀttre ljud? Ja kanske det. I slutÀndan beror det pÄ hur bra anvÀndaren Àr och vad för sorts ljud man vill ha. Efter att lyssnat pÄ demos sÄ Àr inte dem i min smak. Men gillar man de bÀttre sÄ Àr det ett billigt alternativ.

Postat

De kommer med "mix ready kits". AlltsÄ fÀrdigmixade kit. Du kan köra dem "raw", eller sÄ lÀnger du bara pÄ nÄgon kompressor eller dylikt. Spana in siten, dem har sound demos dÀr.

Ok. Det verkar - om jag fattar det rÀtt - alltsÄ INTE vara nÄgon integrerad "effektdel" med Kompressor-EQ-Reverb-Dist-etc, som man kan finna i t.ex. AD och Superior. Styrkan ligger i stÀllet i vÀlljudande fÀrdigprocessade samples/kits.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Jag tycker det lÄter mycket verkligare Àn mÄnga andra pluggar, jag har testat, ez, bfd, AD, reason fills.

Samma sak igen. Beror pÄ anvÀndaren. Hört riktigt grymt gjort med ez och hade aldrig gissat pÄ att det var det om det inte stod det.

Postat

Jag föredrar helt rena trummor dÀr jag kan göra ALL processering sjÀlv, istÀllet för att vara bunden till nÄgon grundprocessering som finns frÄn början. Finns den möjligheten? Annars Àr det helt ointressant för mig.

Postat

Ok. Det verkar - om jag fattar det rÀtt - alltsÄ INTE vara nÄgon integrerad "effektdel" med Kompressor-EQ-Reverb-Dist-etc, som man kan finna i t.ex. AD och Superior. Styrkan ligger i stÀllet i vÀlljudande fÀrdigprocessade samples/kits.

Inte vad jag hittat nej. Men jag kör bara multi out och kör med AUX-bussar i Logic pro 9 istÀllet. Funkar kanon. Sen sparar jag bara channel-strip presets. GÄr snabbt att ladda.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Tycker det lĂ„ter som de Ă€r lite förprocessade. SS lĂ„ter skötnödig nĂ€r han snackar. â˜ș

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.