Jump to content
Annons

Steven Persson

Recommended Posts

Fick nyligen min Pod HD Pro. En sannerligen intressant pryl där jag redan efter 10 minuter insåg att den fullständigt sparkade stjärten på min gamla Boss GT-10:a.

However, jag har en sak jag skulle vilja ha hjälp med.

Är det möjligt att stänga av "direct monitor mix" i POD:en? När jag t.ex väljer att köra ett stereo delay i Logic 8, så måste jag ju ha "software monitoring" på för att kunna höra delayet. Det medbringar dock att jag också får "dubbel gitarrsignal" och det låter som att jag står i ett skitlitet rum och spelar (echoflutter-effekt)

På min gamla Boss GT-10 kunde jag slå av direct monitor och bara köra "en signal".

(Jag är ganska usel på att förklara....sorry)

Men är det någon POD HD pro-ägare som har koll på det här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fick nyligen min Pod HD Pro. En sannerligen intressant pryl där jag redan efter 10 minuter insåg att den fullständigt sparkade stjärten på min gamla Boss GT-10:a.

However, jag har en sak jag skulle vilja ha hjälp med.

Är det möjligt att stänga av "direct monitor mix" i POD:en? När jag t.ex väljer att köra ett stereo delay i Logic 8, så måste jag ju ha "software monitoring" på för att kunna höra delayet. Det medbringar dock att jag också får "dubbel gitarrsignal" och det låter som att jag står i ett skitlitet rum och spelar (echoflutter-effekt)

På min gamla Boss GT-10 kunde jag slå av direct monitor och bara köra "en signal".

(Jag är ganska usel på att förklara....sorry)

Men är det någon POD HD pro-ägare som har koll på det här?

är det inget du gör i din DAW? Har för mig det..

Om inte annat, så gå in på das software som du installerat på datorn (tillhörande Line6), tror det heter monkey eller något mysko 🙂 Där bör de finnas. Annars, kan du ju alltid läsa manualen? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Joo du ska visst kunna stänga av monitoring. Det ska finnas en "Hardware Monitor Level". Den vrider du ner till minimum.

Står i manualen.. 😑

Edit: Fast det kanske bara gäller om du använder Podens asio-drivrutiner?

Har samma på min HD500 men har inte testat.

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Nope, hittar ingen Line6 ikon i Kontrollpanelen i OS X Snow Leopard...jag har ingen sådan i alla fall. Så jag får nog leva med det! 🙂

EDIT: Jag rättar mig själv. Ikonen dyker upp när man slår på Poden..så jag hittade den nu och lyckades slå av den. Tack för tipset!

(Jag är blindare än blind ta mig fan...)

Redigerat av Azzopardi
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...