Jump to content
Annons

Lämna in surrig Behringer hörlursförstärkare, meningslöst?


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Kulturell Figur (oregistrerad)

Behringern släpper igenom monitorljudet även om den inte är ansluten till 230 Volt, drar man ur adaptern till HP4 tystnar monitorerna...

Ja bara en sån sak. Som liknelse kan jag säga att jag har en smörkniv som flyter i diskvattnet medan andra smörknivar sjunker. På tal om viktiga egenskaper.

Redigerat av Kulturell Figur
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte nödvändigtvis. Olika utrustning är olika känslig för potentialskillnader.

Är det samma jordfel du påstår att jag har som gör att det surrar på samma sätt i likadana Behringer hörlursförstärkare ända borta i Englan, USA och Kanada? Då har jag nog världens värsta jordfel.

Allt annat är knäpptyst, monitorerna är helt ljudlösa om jag inte trycker på play. Technicsförstärkaren, gitarrförstärkaren... PA-systemet. TVn. Tom HP4 är det.

Och mina mätinstrument visar samma sak, inget jordfel. Kåken är gammal men elen är ganska nydragen. Och jag har jobbat som elektriker i 20 år. Skulle det vara som ni två påstår skulle jag nog få stötar varje dag, och det får jag inte.

Det är bara min studioassistent Ozzie som surrar en hel del när han är på humör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det säkert att inte ens kvinnorna stöter på dig? jag har själv problem med att hitta nån vettig. det är ofta jordfel på dom, dom fräser och sticks

nilsson: håller käften.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja bara en sån sak. Som liknelse kan jag säga att jag har en smörkniv som flyter i diskvattnet medan andra smörknivar sjunker. På tal om viktiga egenskaper.

Om HP4as kretsar inte förvrängde monitorernas ljud skulle det inte spela nån roll. Men det gör de.

Fin liknelse annars. Nästan som om Florian skrivit den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Munspelare har alltid kvinnor som klänger på dem.

Skitsnack. Den här munspelaren har inte haft en kvinna sen hela käften färgades svart av mitt stora missbruk av kaffe och kramsnus för att orka leverera i fabriken jag jobbar på. Men tack för du bryr dig.

Men sen, har du rätt i det du säger. Mycket sitter i käften. Men inte jag.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Godnatt o puss nu allihop. Hoppas ingen är arg. Själv skrattade jag rakt ut i flera minuter åt Florians inlägg där jag blev benämnd som ett rövhål. Det är sånt, plus lagade multibandskompressorer som får mig att stå ut med slaskvintern.

gamla karlar som "skriker" åt varann med hjälp av tangentbord! Det är ju helt komiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

DET ÄR STRÖMFEL!!!!!!

Arg nej absolut inte!! Jag gillar dig skarpt Nilsson. Men din fördom mot mig, den sved lite, men jag kan ta det! jag tar det för dig! om du spelar in en grym låt snart!

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Mina Behringer prylar funkar skitbra faktiskt. Har två små mixers och några Mic 100 och 200 samt en pyteliten fyrkanals hörlurs stärkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo Nilsson på tal om hispan i Bollnäs så var jag där och sökte en tjänst en gång runt 1994, just när det hade blivit musikskola för att förtydliga då...hade en fin brallis däroppe i Delsbo men det blev inget som tur var?!?

Hette hon Eva?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Skickade både Avantonemickarna och Behringer lurförstärkaren till Thomann. De skickade en budbil att hämta grejerna hemma hos mig, kostade inte ett öre.

Avantonemickarna befanns vara lika trasiga som jag sa fick jag veta vid samtal med svensk som jobbar hos Thomann. Jag beröttade att Kulturell Figur visste att det inte var nåt fel alls på dem utan att det var ett jordfel hemma hos mig, men de sa att det var mikrofonerna som var trasiga. Jag fick välja på andra Avantone eller annat, jag la lite emellan och fick för en vecka sen hem ett par Shure småmembranare i stället, Brummar ingenting... Kostade inget i frakt.

Behringer hörlursförstärkaren skickade Thomann vidare till Behringer för reparation hos en firma de brukar anlita. I dag ringde en fraktfirma här i stan och kollade så jag skulle vara hemma, de skulle leverera hörlursförstärkaren efter reparation i morrn. Bra service av både Thomann o Behringer. Hoppa surret är borta nu.

Enligt killen på Thomann kunde man knappast lita alls på Behringergrejer. De får väl tillbaka såna hela tiden, måste bli dyrt med alla gratis fraktbilar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt killen på Thomann kunde man knappast lita alls på Behringergrejer.

Om han verkligen uttryckte sig så är det ju lite märkligt att de säljer eländet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om han verkligen uttryckte sig så är det ju lite märkligt att de säljer eländet.

Han sa inte rätt ut att allt Behringer gör är skit, men ganska tydligt poängterade han att Behringer är ett lågprisfabrikat som man inte ska ha för stora förväntningar på. Säkert har de fått många av just de här hörlursförstärkarna i retur för reparation.

Det fina i kråksången för min del är att surret är betydligt svagare nu, det hörs bara lite på tomgången, innan lagningen var det mycket högre surr speciellt i höger kanal, Och ljudet i dem är absolut mycket bättre, klarare både i bas, mid o diskant än tex det jag får ur portans lur-uttag. Ska jämföra dem med HP4 också bara jag orkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han sa inte rätt ut att allt Behringer gör är skit, men ganska tydligt poängterade han att Behringer är ett lågprisfabrikat som man inte ska ha för stora förväntningar på.

Det där lät som tvättäkta säljarsvada, så det köper jag rakt av 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...