Jump to content
Annons

Lämna in surrig Behringer hörlursförstärkare, meningslöst?


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Jag köpte för ett par månader sen en Behringer PRO-XL hörlursförstärkare, enär den Presonus HP4 jag har distar lite både i lurutgångarna och i utgångarna till monitorerna. Stjäl diskant oxå... Men Behringern;

http://www.thomann.de/se/behringer_ha4700_powerplay_proxl_kopfhoererverstaerker.htm?sid=0fdd2dc9cc5463996fdac70abb6619d5

låter förstås fan den med, den har ett surr i lurarna, mest i höger kanal, och på fjärde lurutgången är det lite mindre. Lyssnar jag på musik hör jag det inte, men det är ju vrålirriterande just när man hänger på sig lurarna. Pratade med en svensk reklamations-snubbe på Thomann ang trasiga nya mickar idag, och tog då upp detta med Behringern, nåt jag min dumskalle borde gjort direkt när jag fick den före jul. Nu gällde ingen bytesrätt, jag fick skicka ner den, men de skulle sen skicka den på reparation hos Behringer, det skulle ta tre fyra veckor. När vi pratade om Behringer sa killen att deras grejer är kända för lågbudget kvalitet, och om man "lyssnade mellan raderna" på det han sa vore det typ bortkastat att lämna in den eftersom det bara är surrande skräpgrejer som inte går att få till bättre.

Tror ni det är så?

Står man och spelar in med bandet och har lyssningen genom lurar funkar den tillräckligt bra som den är, men det vore ju fint om det kunde låta riktigt bra oxå när jag mixar o donar. Borde jag inse fakta och behålla den som den är? Jag kan ju iofs använda den andra jäveln under tiden, men den förvränger ju även monitorljudet. 🙁

Nästan resignerad 55 i Ljusne

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kulturell Figur (oregistrerad)

Eftersom du verkar ha brum i det mesta så är jag ganska säker på att det rör sig om handhavandefel. Det känns långsökt att det råkar vara fabrikationsfel på allt du köper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejjen med Behriner är ju att dom bara blir sämmre och sämre, När dom släppte sin Behringer v-amp var dom faktiskt i framkant..men vad har hänt dom senaste 8 åren ? Har dom släppt en enda vettig produkt ?

Grejjen med Behringer är ju att dom bara blir sämmre och sämre, När dom släppte sin Behringer v-amp var dom faktiskt i framkant..men vad har hänt dom senaste 8 åren ? Har dom släppt en enda vettig produkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade en tråd där en person beskriver samma fu#¤in surr i samma fu#¤in behringer.

http://homerecording.com/bbs/equipment-forums/rack/art-headamp-6-samson-s-phone-4-vs-behringer-ha4700-296789/

Kan tillägga att min surrar även om jag bär iväg till en annan kåk och inte kopplar in annat än lurarna i den, alltså ingenting på nån ingång. Det är burken själv som genererar surret. Mest på höger kanal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du verkar ha brum i det mesta så är jag ganska säker på att det rör sig om handhavandefel. Det känns långsökt att det råkar vara fabrikationsfel på allt du köper.

Jag har inte brum i nåt annat än två mickar och en Behringerburk. Att utföra nåt handhavandefel när man stoppar i lurarna i den när den ligger lös (med ström tillkopplad) på köksbordet skulle inte ens du klara av. Jag visste att du skulle komma med den kommentaren, haha.

Aldrig mer Behringer 55

Fast slutstegen verkar vara jäkligt bra faktiskt. Brummar inget alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du verkar ha brum i det mesta så är jag ganska säker på att det rör sig om handhavandefel. Det känns långsökt att det råkar vara fabrikationsfel på allt du köper.

Det här kan jag inte annat än hålla med om ut i fingerspetsarna, något är kalas-knas i din rigg eller i huvet/öronen Nilsson, ta det på rätt sätt nu men det kan inte vara fel på precis allt du får hem ser du...antingen har du gjort fel eller så har elfel så det heter duga i din kåk eller utrustning, ring en livlina!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

Grejjen med Behriner är ju att dom bara blir sämmre och sämre, När dom släppte sin Behringer v-amp var dom faktiskt i framkant..men vad har hänt dom senaste 8 åren ? Har dom släppt en enda vettig produkt ?

A500, HA4700, B1031A gör sitt jobb på ett väldigt tillfredsställande sätt. .

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här kan jag inte annat än hålla med om ut i fingerspetsarna, något är kalas-knas i din rigg eller i huvet/öronen Nilsson, ta det på rätt sätt nu men det kan inte vara fel på precis allt du får hem ser du...antingen har du gjort fel eller så har elfel så det heter duga i din kåk eller utrustning, ring en livlina!!!

Ni två snackar en hel del skit. Jag har tusen ljudgrejer, både studio och två PA, allt funkar utom de här tre. Du som inte ens kan byta en säkring borde vara lite tyst om handhavandefel... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ur en review:

Quality:I've used it every day for 5 years.... I just had one channel go bad recently and it's distorting very badly. I'll buy another to replace this one.

Nästa review:

It can play very loud. But that's it. There is a lot of "hum" noise, even when all controls are lowered and no cables plugged. At low to moderate listening level, the noise is very annoying. At higher level, the sound become agressive in the high frequencies. This is not a good audio component

Här nämn 60 hz surr

Sound:This unit is used for translation into headphones at a church. The sound itself is quite good but my unit does have a noise problem that can be attenuated by proper settings (I would rate it 8 if it was not for the noise problem). The noise depends on the type of connection (main with balanced cables are better and channel aux are worst) and the level of incoming sound (must be loud). Also, the output volume must be high on the unit (In our case, headphones have individual controls so I can have better sound by setting the volume high on the Behringer and low on the headphones). In fact, when the volume is set low on the unit, the noise is bigger on the headphones (which is not what someone would typically expect). The noise seems to be mainly 60Hz hum but the noise is not very regular and there are also some clicks....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni två snackar en hel del skit. Jag har tusen ljudgrejer, både studio och två PA, allt funkar utom de här tre. Du som inte ens kan byta en säkring borde vara lite tyst om handhavandefel... 😆

Nu visar du prov på en osedvanligt stor portion omognad gubbe, jag har gett dig bra tips mest hela tiden och du yttrar dig nu som ett jävla rövhål, synd att dom la ner hispan i Bollnäs för din del...där finns en musikskola i alla fall!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu visar du prov på en osedvanligt stor portion omognad gubbe, jag har gett dig bra tips mest hela tiden och du yttrar dig nu som ett jävla rövhål, synd att dom la ner hispan i Bollnäs för din del...där finns en musikskola i alla fall!!!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

360?

220?

Här finns bara trefas 500 volt utan nolla, jag tjuvkopplar det från sågverket.

Kompressorn går som en dröm. På bägge kanalerna. Nu kan jag ha den som gate till Joemeeken om jag vill. Ska testa det här med parallellkompression oxå.

Nu ser jag ljuset i tunneln.

PS Hur känner en Parisare som du till det där med att de stängde hispan i Bollnäs?

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en stunds goggling tror jag att jag behåller den som den är. Det är lurt för att den är ännu sämre efter genomgång.

I have a 4700. The first one I got had a BAD hum in channels 3 & 4. I returned it and the replacement also hummed, but not nearly as bad - so I kept it.

I'm thinking about ordering a Samson S-Phone - similar capabilities and the reviews I've read have been very positive. If I like it I'll ebay the 4700.

The 4700 is not bad - it does the job, seems to sound fine - it's just noisy.

Ser att det finns en Samson som ser exakt lika ut

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har föregångaren till den, en HA4600 - och den funkar skitbra, förutom att den brusar en del. Använder den bara till trackinglyssning, så det spelar ingen större roll att den brusar lite mer än man kanske hade önskat. Det är synd att inte andra tillverkare har petat in lika bra funktioner i sina hörlursförstärkare i vettiga prislägen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

HA4700 brusar inte nämnvärt. Man kan dock få den att ge mer brus om man håller ner input gain och istället vrider upp headphones out.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker min låter bra också, (förutom surret) i alla fall bättre än HP4. Att det finns bas o diskant är också bra

Nyss fick jag fraktlappen till mikrofonfrakten tillbaka till Thomann som frun skrivit ut på jobbet, där står inte bara addressen utan även en vikt angiven, SHP DWT: 6,3 kilo. Och enbart mickarna väger bara nåt ca 2 kilo. Så det är nog bäst att skicka med den ondskefull lurstärkaren också. Jag kan ju alltid hoppas på att en lagning av den är bättre än att få den utbytt mot en annan ny. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

HA4700 brusar inte nämnvärt. Man kan dock få den att ge mer brus om man håller ner input gain och istället vrider upp headphones out.

det gör inte min heller, det är mer nätsurr. Du har kanske haft tur med din, jag har faktiskt sett några som skriver att deras oxå funkar perfekt. Nätsurret varken ökar eller minskar om man vrider på input gain.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

det gör inte min heller, det är mer nätsurr. Du har kanske haft tur med din, jag har faktiskt sett några som skriver att deras oxå funkar perfekt. Nätsurret varken ökar eller minskar om man vrider på input gain.

Det är tecken på att du har jordslinga. Det var inget fel på dina mickar heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

Mmm, borde inte portan brumma då också?

Inte nödvändigtvis. Olika utrustning är olika känslig för potentialskillnader.
Link to comment
Dela på andra sajter

Du borde returnera HP4 också.

Den har jag haft för länge för att bråka om. Och de skulle bara säga att det inte är nåt fel på den. Den har ju ett lägstavärde på lurarnas ohmtal, så då får man väl skylla sig själv om man har ATH M50. Att den förvränger monitorljudet är värre. Behringern släpper igenom monitorljudet även om den inte är ansluten till 230 Volt, drar man ur adaptern till HP4 tystnar monitorerna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...