Jump to content
Annons

Laga Alhambragitarr


DrivKraft

Recommended Posts

Hej,

Olyckan var framme, fråga mig inte hur.

En kompis har skaffat sig en kroppsskada på sin fina och mycket kära Alhambragitarr. Hon bor i Örebro och vill nu ha den reparerad för att återigen kunna förgylla tillvaron med gitarrspel. Den är ordentligt skavd och sprucken i kanten, över lock och sida. Se bild i länk.

http://imageshack.us...3535757636.jpg/

Hon betalade i runda slängar 4000:- för den och undrar ifall det är värt att försöka få den reparerad eller om hon bör köpa en ny?

(Något hon helst undviker.)

Några tankar?

Mvh

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hello!

Laga!!! Jag köpte för länge sen en Alhambragitarr och vad jag har förstått så kan man få otroligt fina gitarrer för en relativt liten slant när det gälller dem. Min kostade också 4000 ca och det är inte den ljudstarkaste spanska gitarr jag spelat på, men klangen är grymt trevlig! Det är fler än jag som köpt sig Alhambragitarrer och som säger sig vara väldigt nöjda med dem. Jag hade lagat om det vore min gitarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ert engagemang.

Hon vill inte köpa en ny då hon alltid vart nöjd med sin Alhambra. Jag har hjälpt henne att kolla upp priser på reparationer nu. 400-600kr timmen var det billigaste jag kunde hitta. Letar vidare. Hon har begränsade tillgångar men är ivrig.

Jag har bara sett en bild på skadan men fler ska komma. Kanske kan få en bättre uppfattning om hur illa åtgången den är egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

En bekants trotjänargitarr tappades i golvet och sprack i sidan, så han lade undan den och saknade den.

Då jag långt senare hittade gitarren "lagade" jag den med silvertejp, och iaf jag tyckte den lät helt ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...