Jump to content
Annons

Minska spridning av bas


London

Recommended Posts

Har en källare på g som jag ska bygga mindre prodstudio i med dator och högtalare bara på ca 15m2.

Nu är det så att det är ett kontor ovanpå så jag behöver ev minska spridning av basen uppåt och mot väggar.

Ska sänka taket ca 60cm för att få luftspalt till originaltak men vad kan man till fördel lägga uppe på taket?

Och hur gör jag bäst med väggar ?har tänkt på sätta upp reglar ca 8cm från vägg och bygga nya väggar på det sättet men hur mycket hjälper det? Kan jag göra basfälla på något smidigt sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För att få en fungerande ljudisolering mot omgivningen, så finns det inga genvägar. Om du inte bygger ett rum i rummet, med allt vad det innebär, så blir det en ganska marginell dämpning eftersom det aldrig blir bättre än den svagaste länken. 🙁

Basfällor handlar om akustikbehandling i rummet man är - och de gör ingen nytta för den blockering av ljudet som behövs mot omgivningen, utan där är det andra åtgärder som behövs..

För bra info om ljudisolering, kolla i Tecnical Library hos Green Glue: http://www.greengluecompany.com/ .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...