Jump to content
Annons

Studio 2-05 ute i kiosk!


Björn Olsberg

Recommended Posts

omslag-2-05-liten.jpgNågra av godsakerna i nummer 2:

TEST AV 9 STUDIOLURAR

Vi hjälper dig välja rätt hörlur till din studio. De testade är AKG K271, Audio-Technica ATH-M40fs, Beyerdynamic DT770 Pro, Fostex T50RP, JTS HP-535, Koss Pro4aa, Sennheiser HD250 linear II, Sony 7506 och Ultrasone Proline 650.

Fler tester

  • Zero Vector (mjukvarusynt)
  • Sonik Synth 2 (mjukvarusynt)
  • REASON 3 (mjukvarustudio)
  • Phase 88 Rack (ljudkort)
  • Robbie (mickförstärkare)
  • Powercore Compact (dsp-hårdvara)
  • Neuron VS (mjukvarusynt)
  • Battery 2 (mjukvarutrummaskin)
  • Fuzz + (fuzzboxplugg)
  • Filterizer (filterplugg)
  • Meringue (delayplugg)

Trollkarlen från San Francisco

Doldis från San Francisco med multitalanger. Jhno är programmeraren och musikern som har varit motorn i västkust­electronican under ett decennium.

Inspelningsskolan del 11 - flygel

480 kilo flygel är inget man spelar in i en handvändning. Torbjörn Samuelsson lär dig skruva fram rätt ljud för en Steinway D.

Branschen - kurser i drömyrket ljudtekniker

Vi har hela listan på utbildningsalternativen.

...och som vanligt tips för Cubase, Logic, Pro Tools, Reason och FL Studio. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Fick min på lådan igår. Försenad känns det som... 😉

Prenumeranter ska enligt våra distributörer Posten och Citymail få den senast en dag innan kioskutgivningen, och den senaste dagen var igår. I själva verket delas tidningen ut till prenumeranter under tre dagars tid, vilket vi dessvärre inte kan styra. Och tro oss, vi har försökt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick min på lådan igår. Försenad känns det som...  😉

Prenumeranter ska enligt våra distributörer Posten och Citymail få den senast en dag innan kioskutgivningen, och den senaste dagen var igår. I själva verket delas tidningen ut till prenumeranter under tre dagars tid, vilket vi dessvärre inte kan styra. Och tro oss, vi har försökt.

Bra bra. Blev lite orolig att min prenummeration hade gått ut ett tag där. Kanske dags att kolla upp det så man inte står med skägget i brevlådan sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick min för 4 dagar sedan 😮

Jojo

somliga sa ha're bra... 🙂

I alla fall, Tack för blaskan Olsberg och compani!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick min för 4 dagar sedan 😆

Fast förra gången fick vi i Lund inte lika snabbt. Jag fick den inte alls, utan fick beställa på nytt från IDG.

Och denna gången var tidningen förmodligen forcerad genom postfacket med våld, för de 15 sista sidorna var ordentligt skadade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och denna gången var tidningen förmodligen forcerad genom postfacket med våld, för de 15 sista sidorna var ordentligt skadade.

Vad jag blir ledsen när jag hör sådant. Ring gärna vår kundtjänst och påpeka detta, för då har de möjlighet att säga åt distributören. Och du har möjlighet att få ett helt nummer. Tel: 08-453 61 00.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahaja! Här går man ut i kylan, snöyran med sin förkylning och feberyra för att spatsera bort till lokala kvarters-ICA-affären för att inhandla ett ex av det l3374 Studio #2 Tvåtusenfem, OCH DEN DÄR JÄVLA SKITAFFÄREN HADE INTE STUDIO I SIN TIDNINGSHYLLA; så teorin är följande, antingen så har pensionärerna i kvarteret fått för sig att Studio är en trevlig tidning att sticka tröjor till, eller så tar helt enkelt inte affären in tidningen. Och där får man för att man försöker stödja den lokala kommersen.

Hursomhelst, köpte iallafall lite godis, salta pinnar, nånting brunt vått på en flaska som har en silvrig etikett och som röd och svart logga bryggt av ett kritiserat multinationellt företag, och en Larsson-serietidning. Ska väl gå att få tiden att gå med detta också..... Orkar inte bege mig ut för att skrapa bilen och åka någon annanstans där de har Studio... 🙁

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...