Jump to content
Annons

Vad tycker ni om monarkin? Bör kungen abdikera?


SadamJR

Recommended Posts

Kungen och monarkin är i blåsväder. I tidningarna kan man läsa om hur kungens vänner betalat porrklubbsägaren Mille Markovic för att denne skulle dementera sådant han tidigare sagt, samt låta bli att publicera, för kungen, komprometterande fotografier. Det nya är att kungen ska ha känt till dessa kontaker, något han tidigare förnekat. Detta ger republikanerna vatten på sin kvarn. De vill att vi ska övergå till att bli en republik. Många tycks vilja att kungen ska abdikera och Victoria ta över, andra tycker att kungen gott kan sitta kvar. Vad tycker ni?

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det brukar straffa sig att säga något negativt om kungen, det är få saker som rör upp så mycket negativa känslor och väcker så mycket ont blod, men jag tar ändå risken att besvara din fråga: Jag vill ha en statschef som är vald av folket, monarki som går i arv har ingenting med demokrati att göra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

Jag tycker Sverige ska avskaffa Monarkin. Kungen gör ingen nytta. Han framstår som oallmänbildad i allt han yttrar sig om.

Redigerat av Kulturell Figur
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, lämna stackars kungen ifred!

Vad hade ni tänkt att min gamla mor annars ska läsa om i veckotidningarna om inte kungafamiljen?

Nä just det, det hade ni inte tänkt på! Pappskallar!

Ta inte ifrån den virkande generationen det enda nöjet de har kvar, och Victoria som verkar så rar.

Kungahusets kostnad är inte ens mätbar per skattekrona, då finns det en massa annan skit vi kan dra in på istället tycker jag...

Det enda som kan försvara en avsättning av kungen anser jag, är om jag blir vald till kung istället! Ett av mina första beslut blir då att förklara krig mot Norge, för att sedan omedelbart kapitulera. Plötsligt skulle vi då vara utanför EU, och dessutom vara ett av världens rikaste länder. Allt tack vare mig!!

Tanken svindlar.

/Kungen

Link to comment
Dela på andra sajter

Får jag bli hovnarr isåfall?

Självklart! Dock måste du lära dig spela en sån där trekantig gitarr, det har alla hovnarrar. Glöm inte den lustiga hatten med pinglor i! Du vet en sån som Carl-Gustav (inte kungen) hade i Hylands hörna. Jaså du vet inte vem Carl-Gustav är...jasså inte Hyland heller? Skit samma, kika in på Buttricks och kolla på roliga hattar bara så löser det sig.

Narrens uppgift var bland annat att på ett skämtsamt sätt ta upp inlindad kritik som ingen annan tordes säga till Kungen, mitt budskap till dig är; skit i det! Fatta redan innan du tar jobbet att jag är fullkomlig, jag kan inte göra fel. även om det verkar som att det är ett konstigt beslut som jag fattat så har jag förmodligen ett högre syfte som du inte förstår. Understå dig inte heller att insinuera att jag är narren här som kidnappade ett superseriöst ämne och skojade bort det!

Seså, lustig hatt och trekantig gitarr, off you go!

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Förvisso, men de är folkvalda och kan väljas bort, det funkar inte med kungen.

Men det hjälper ju inte samma läge ändå och kungen med hovet kostar nog skattebetalarna mindre om man jämför. Obs inget vetenskapligt underlag för det 😄 men en ganska kvalificerad gissning då dom folkvalda är ett ganska stort gäng och inte bara representerade i i riksdan och regering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart! Dock måste du lära dig spela en sån där trekantig gitarr, det har alla hovnarrar. Glöm inte den lustiga hatten med pinglor i! Du vet en sån som Carl-Gustav (inte kungen) hade i Hylands hörna. Jaså du vet inte vem Carl-Gustav är...jasså inte Hyland heller? Skit samma, kika in på Buttricks och kolla på roliga hattar bara så löser det sig.

Narrens uppgift var bland annat att på ett skämtsamt sätt ta upp inlindad kritik som ingen annan tordes säga till Kungen, mitt budskap till dig är; skit i det! Fatta redan innan du tar jobbet att jag är fullkomlig, jag kan inte göra fel. även om det verkar som att det är ett konstigt beslut som jag fattat så har jag förmodligen ett högre syfte som du inte förstår. Understå dig inte heller att insinuera att jag är narren här som kidnappade ett superseriöst ämne och skojade bort det!

Seså, lustig hatt och trekantig gitarr, off you go!

Låter som ett drömjobb 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...