Jump to content
Annons

Nytt ljudkort för gitarr/bas-inspelning (som r bättre än CW AU-4FX)


Terror

Recommended Posts

Idag har jag ett st Cakewalk AU-4FX som jag köpte för 2 år sedan. Men det känns som om man kanske ska utveckla sig lite. Använder ljudkortet endast för gitarr och bas-inspelning. Finns det något kort som gör någon skillnad i ljud än det jag har?

Jag använder mig också av Pod HD300 som jag line-ar in i ljudkortet.

Så vad tror ni? Hur mycket måste man betala för ett få ett kort som gör skillnad, om det nu ens gör det? Jag vet ju att tummregeln är "skit in, skit ut". Men det kanske finns ljudkort som faktiskt är bättre, och som inte kostar apmycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

tänker du USB eller FW?

Personligen gillar jag Focsurites prylar och rekommenderar dem varmt. Stabila och preamps som är tystare än bomull.

Här har du några USB-förslag och här är några FW-ditos.

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

tänker du USB eller FW?

Personligen gillar jag Focsurites prylar och rekommenderar dem varmt. Stabila och preamps som är tystare än bomull.

Här har du några USB-förslag och här är några FW-ditos.

Vänligen,

CHAE

danke danke!

Ja jag har ju firewire på min mac mini från 2011, så de är ju det jag ivll använda helst 🙂 Tack för tippsen! ska spanas in!

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Har hört en massa bra saker om "minstingen", Konnekt 6 🙂 Aldrig testat det själv men som sagt; recensionerna har varit bra.

mvh

Har själv ett sånt och kan rekommendera det. Dessutom är det billigare idag än när jag köpte det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...