Jump to content
Annons

Vad gör man när Feelingen dör?


BHR

Recommended Posts

Jag har jobbat med en egen låt nu i kanske 3 månader och från början så höll jag på o skita på mej av feeling, men nu så känns den ganska dålig.

flera har sagt att låten har potential bla en från Warner, så jag vet inte vad jag ska göra.

Jag har börjat tycka att vissa partier i låten är ganska dåliga t.ex versmelodin. och när man jobbat med samma melodi i 3 månader så är det svårt att finna inspiration att byta.

vad ska jag ta mej till?

vad gör ni när ett sådant problem uppstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jepp, jag är också inne på Frkvensspektrumanalysators linje:

jag brukar lägga hela grejen åt sidan, samla damm och pyssla med andra projekt under tiden. I bland kan det vara så att helt andra grejer öppnar upp möjligheter i låten man lade åt sidan.

mvh

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har jobbat stenhårt på en låt...och den låter inte bra längre i dina öron. Låt någon annan lyssna och se om de uppfattar det som du gör. Risken är ju stor att du har tröttnat rejält på låten - för tillfället. Som nadra oxå sagt---lägg bort den ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade man det från början är det ju bara att köra på och strunta i att det inte låter lika bra längre. Hade jag slutat jobba med en låt som jag tröttnat på hade jag aldrig blivit färdig...

Man får försöka ändra fokus från melodi till sound om man sedan tänker mixa det själv. Men det berot ju iofs lite på vilken typ av musik man gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ofta kan det också vara svårt att komma på något nytt till en fast bakgrund, då man redan har haft en idé och hjärnan låst sig på den idéen redan. Prova att göra ett helt nytt verskomp istället, nya ackord osv. Brukar funka för mig.

Alternativt någon av de tidigare tipsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...