Jump to content
Annons

Rea på wavespluggar - Black Friday


joachime

Recommended Posts

Idag är det Black Friday i USA. Dagen då julshoppingen börjar. Waves uppmärksammar det med årets fetaste plugg-rea. Upp till 75 % rabatt på listpriserna. Enstaka pluggar från Signature Series för $49 styck.

Jo, jag vet att det här tipset borde ligga under nyheter, men med tanke på att det ligger flera veckor gama tips och väntar på att bli godkända placerade jag det här istället. Imorgon är det liksom redan försent.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla även på wavesuniverse.com. Dom har ju ännu lägre priser än Waves själva, även när de gäller rean

Skumt det där. Visst, det finns sajter som har som affärsidé att alltid ligga lägre än andra. Men på en endagarsrea?

TDM vs Native?

Har jag missat nåt?

TDM är formatet för Pro Tools hårdvara. Native är VST/AU för PC/MAC.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thanks, darling.

Det var så lite så. Är det någon särskild plugg du är nyfiken på?

Det tråkiga med endagarsrea är att man inte hinner ladda hem och testa innan.

Håller med Linus att det finns en del att hämta ur renaissance-serien. Gillar också S1 (stereo imager), den vanliga de-esser, multikompressorerna C4 och C6 och även signature series.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var så lite så. Är det någon särskild plugg du är nyfiken på?

Behöver: DeEsser.

Kanske behöver: Mina gamla dx-pluggar som jag idag kör med hjälp av en bryggplugg. Funkar bra i Cubase 4, men hur blir det om jag uppgraderar till Cubase 6? Det handlar om L1 och en del andra från Waves ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker både de-esser och Renaissance de-esser gör ett bra jobb. Den senare har typ en parameter extra.

Oki. Renaissance de-esser kostar $46.55 hos wavesuniverse.com mot $49 på Waves rea.

Så jag kanske avvaktar lite ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag betalar nog hellre de där tjugo kronorna per plugg och handlar från Waves själva. Jag vill känna mig trygg att jag får fixar och support etc. direkt från dem.

Joachim, är C6 mycket bättre än C4? Sist jag provade C4:an var det väl version 6 och jag var väl inte överförtjust på samma sätt som jag blev med Wave Arts MultiDynamics.

Förresten, Wave Arts har också rea med 25% rabatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Joachim, är C6 mycket bättre än C4? Sist jag provade C4:an var det väl version 6 och jag var väl inte överförtjust på samma sätt som jag blev med Wave Arts MultiDynamics.

Nej, jag tycker inte det är någon stor deal med de där två extra banden. C4 duger gott. Men smaken är olika. Mitt multibands-weapon of choice är sedan länge Voxengo Soniformer med sina 32 band. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

😳😮😠 :angry: 😠 :angry:

Det kan inte vara möjligt?!! Har blivit utestängd från iLok! De hävdar fel lösenord men jag vet att lösenordet (som är sparat i min webbläsare) är korrekt.

EDIT: 😳

Sjukt dålig säkerhet hos iLok. Jag svarade de personliga frågorna (som vem som helst hade kunnat svara på) och så kunde jag ändra lösenordet.

Därför - avslöja aldrig ditt användarnamn hos iLok av säkerhetsskäl. 😏

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...