Jump to content
Annons

Audio filer i Reason


Love (oregistrerad)

Recommended Posts

Love (oregistrerad)

🙂Weee jag Ă€r först!

Är det inte vĂ€ldigt störande att nĂ€r man lĂ€gger in en acapella (wav) i nn-19 sĂ„ Ă€r man tvungen att innan klippa upp den i mindre delar om man inte vill spela den frĂ„n början varje gĂ„ng. AlltsĂ„ nĂ€r man jobbar pĂ„ en remix t ex och bara har slutet kvar att göra sĂ„ mĂ„ste man ju lyssna igenom hela om nu inte har klippt upp den.

Jag vet att detta gÄr att lösa genom att sammköra Reason och cubase men alla kjanske inte har lust att köpa Cubase för ett Ànda önskemÄl.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

HÄller med om att det Àr onödigt krÄngligt. Tycker sjÀlv att det Àr nÄgot man saknar betydligt mer Àn VST stödet som alla pratar om (vilket iofs inte vore helt fel det heller, sÄ lÀnge det inte stör stabiliteten). Det bÀsta vore ju om man kunde lÀgga audiospÄr direkt i sequencern.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

🙂Weee jag Ă€r först!

Är det inte vĂ€ldigt störande att nĂ€r man lĂ€gger in en acapella (wav) i nn-19 sĂ„ Ă€r man tvungen att innan klippa upp den i mindre delar om man inte vill spela den frĂ„n början varje gĂ„ng. AlltsĂ„ nĂ€r man jobbar pĂ„ en remix t ex och bara har slutet kvar att göra sĂ„ mĂ„ste man ju lyssna igenom hela om nu inte har klippt upp den.

Jag vet att detta gÄr att lösa genom att sammköra Reason och cubase men alla kjanske inte har lust att köpa Cubase för ett Ànda önskemÄl.

Om du har recycle kan du ju alltid göra en .rex av ljudfilen.

//Christian

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 4 veckor senare...
WhatGoesOn (oregistrerad)
recycle Àr guld vÀrt.. alla lÀngre wav-filer rexar jag ner och stoppar i Dr. rex.. sÄ oerhört smidigt..

NÄgon som har lust att förklara hur man rexar ner och stoppar i Dr.Rex?

(Jag har inte Recycle, Ànnu i alla fall...)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

NÄgon som har lust att förklara hur man rexar ner och stoppar i Dr.Rex?

(Jag har inte Recycle, Ànnu i alla fall...)

För att skapa en rexfil behöver du ha Recycle.

Men för att stoppa en rexfil in i Reason Àr det bara att starta Reason, skapa en Dr:Rex player och klicka pÄ filsymbolen och ladda in din rexfil.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

😄Weee jag Ă€r först!

Är det inte vĂ€ldigt störande att nĂ€r man lĂ€gger in en acapella (wav) i nn-19 sĂ„ Ă€r man tvungen att innan klippa upp den i mindre delar om man inte vill spela den frĂ„n början varje gĂ„ng. AlltsĂ„ nĂ€r man jobbar pĂ„ en remix t ex och bara har slutet kvar att göra sĂ„ mĂ„ste man ju lyssna igenom hela om nu inte har klippt upp den.

Jag vet att detta gÄr att lösa genom att sammköra Reason och cubase men alla kjanske inte har lust att köpa Cubase för ett Ànda önskemÄl.

En annan variant Àr att samköra Reason och Acid. Acid Àr skapad för just det ÀndamÄlet, för att jobba med stora wav-filer och kunna klippa klistra dem hur man kÀnner för det. Acid Àr ett underbart program för den som hÄller pÄ med just remixing.. och jag skulle nog Àrligt talat inte klara mig (stÄ ut) utan det..

Det finns en fullt fungerande gratisversion (light) att hÀmta hem frÄn http://download.acidplanet.com/acidxpress.exe.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...