Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

De flesta har väl gjort mer än jag.

Jag har samlat på mig allergier och sjukdomar och sysslat med musik och varit "ensam" större delen av tiden.

Det är inte vad man hinner med som är viktigast utan hur man gör det! Du kan säkert en himla massa som dina jämnåriga inte vet ett dugg om. Grattis i förväg förresten, så att jag inte glömmer av det! Kanske är på vinden mest på söndag.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är inte vad man hinner med som är viktigast utan hur man gör det! Du kan säkert en himla massa som dina jämnåriga inte vet ett dugg om. Grattis i förväg förresten, så att jag inte glömmer av det! Kanske är på vinden mest på söndag.

🙂

Tack debatt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

De som uttrycker hat för andra människor är de som genom sin egen osäkerhet inte kan hantera känslorna som kommer upp så fort man möter människor som man inte tycker om. Dessa människor går då till personangrepp när dom möter någon som dom inte tycker passar in. Tyvärr kommer dom sällan till insikt om sina egna problem. Jag tycker inte om alla människor men jag behöver inte berätta för dom hur dåliga människor dom är bara för att jag inte tycker om dom.

Det handlar inte om att jag ogillar dig. Det gör jag förvisso, men det är en konsekvens av problemet, inte problemet i sig. Det finns vissa jag ogillar, en del har kommit och gått i längsta, men jag har inte känt något behov av att sluta skriva i längsta för det. Det handlar om att du är en läskig person som jag litar på till 0%. Jag vill inte föra konversationer där jag vet att du är delaktig, för jag litar inte på dig och jag vill inte ha med dig att göra. Bara se vilken jävla idiot du varit mot Micke - först förut när du snackade skit om honom och hans flickvän och nu när du återvänt och utger dig för att "hjälpa" honom men lägger in subtila värderingar och dömer. Det är vidrigt och du borde skämmas för det. Du kommer aldrig kunna återfå något förtroende hos mig.

Att du sen väljer att blocka hela längsta i princip är ju väldigt intressant. Ha det så kul när du pratar bajs med dig själv.

edit: Menar inte att dra in Micke i det hela, men det jag såg av vad du skrev till honom var sällan utan budskap mellan raderna.

Redigerat av Overkill
  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

Det handlar inte om att jag ogillar dig. Det gör jag förvisso, men det är en konsekvens av problemet, inte problemet i sig. Det finns vissa jag ogillar, en del har kommit och gått i längsta, men jag har inte känt något behov av att sluta skriva i längsta för det. Det handlar om att du är en läskig person som jag litar på till 0%. Jag vill inte föra konversationer där jag vet att du är delaktig, för jag litar inte på dig och jag vill inte ha med dig att göra. Bara se vilken jävla idiot du varit mot Micke - först förut när du snackade skit om honom och hans flickvän och nu när du återvänt och utger dig för att "hjälpa" honom men lägger in subtila värderingar och dömer. Det är vidrigt och du borde skämmas för det. Du kommer aldrig kunna återfå något förtroende hos mig.

Att du sen väljer att blocka hela längsta i princip är ju väldigt intressant. Ha det så kul när du pratar bajs med dig själv.

edit: Menar inte att dra in Micke i det hela, men det jag såg av vad du skrev till honom var sällan utan budskap mellan raderna.

Angående utgången på Mickes relation så hade jag ju rätt. Jag är en bra personkännare så när jag skrev det där så hade jag läst allt som hänt mellan raderna.. Det jag skriver här är bara en bråkdel av allt jag snappat upp om er. Att du inte litar på mig då vi bara konverserat via inlägg på ett forum är helt normalt. Jag litar inte på någon av er andra här heller. I cybervärlden bygger jag inga förtroenderelationer. Du skriver att jag aldrig kommer återfå ditt förtroende. Hur har du kunnat ha förtroende för någon du bara växlar några ord med sporadiskt på ett forum? Antingen driver du med mig eller så är du ovanligt blåögd. Jag kan nog uppfattas som en väldigt läskig person eftersom jag analyserar allt och dömer utifrån mina analyser. Om du väljer att avstå ifrån att skriva i trådar där jag deltar är helt upp till dig. Det gör mig varken från eller till. Om du tror att du straffar mig genom att avstå så måste jag göra dig besviken och säga att jag inte saknar ditt deltagande. Men det är lite kul att du engagerar dig så mycket i min person. Jag har ju onekligen gjort en hel del intryck hos folk eftersom reaktionerna blir så enorma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående utgången på Mickes relation så hade jag ju rätt. Jag är en bra personkännare så när jag skrev det där så hade jag läst allt som hänt mellan raderna.. Det jag skriver här är bara en bråkdel av allt jag snappat upp om er.

Det är ju precis såna här kommentarer som gör att du är ett svin i mina ögon. Vill du välja att använda någons motgångar i livet för att höja upp dig själv och tillskriva dig själv egenskaper så kör på, men då förstår du kanske varför jag inte har något intresse av att vara aktiv i längsta som jag har varit nu när du är här.

Att du inte litar på mig då vi bara konverserat via inlägg på ett forum är helt normalt. Jag litar inte på någon av er andra här heller. I cybervärlden bygger jag inga förtroenderelationer. Du skriver att jag aldrig kommer återfå ditt förtroende. Hur har du kunnat ha förtroende för någon du bara växlar några ord med sporadiskt på ett forum? Antingen driver du med mig eller så är du ovanligt blåögd.

När du var i längsta innan du fick spel och ville lägga ner tråden vill jag minnas att jag ett tag tyckte du var en trevlig person. Det har dock gått över nu. Jag skulle inte anförtro mig åt folk i längsta, men man kan lita på folk till varierande grad mellan 0 och 100%. Men då jag vet att du har en historia av att vara lite väl närgången med forummedlemmar (har hört om pianolärare till exempel, och andra stalkergrejer) så skrämmer det mig. Med nya personer i längsta har jag inga problem att dela triviala saker, men det har jag med dig.

Jag kan nog uppfattas som en väldigt läskig person eftersom jag analyserar allt och dömer utifrån mina analyser. Om du väljer att avstå ifrån att skriva i trådar där jag deltar är helt upp till dig. Det gör mig varken från eller till. Om du tror att du straffar mig genom att avstå så måste jag göra dig besviken och säga att jag inte saknar ditt deltagande. Men det är lite kul att du engagerar dig så mycket i min person. Jag har ju onekligen gjort en hel del intryck hos folk eftersom reaktionerna blir så enorma.

Nej, det är inte därför du är läskig. Vi är många i längsta som analyserar mycket, så försök inte höja upp dig till nån övermänniska nu och se dig som lite bättre än alla andra (det är du inte). Det läskiga är att du är oberäknelig, har en historia av att ha gjort creepy saker och sedan även beter dig på ett läskigt sätt på forumet. Det handlar inte om att straffa dig heller, utan om att det är obekvämt vara här när du är här. Uppenbarligen är jag inte heller ensam om att tycka det, men fortsätt du gärna tro att det är oss andra det är fel på. Det verkar ju redan finnas en del lösa skruvar hos dig så en till ska väl inte göra varken till eller från. Jag engagerar mig i längsta, och för tillfället råkar du vara en person som förstör något väldigt fint.

Är man en creepy och elak idiot gör man intryck. Det finns det många exempel på i historien.

Att jag började skriva här var faktiskt för att Kulturell Figur bad mig.

Ja, vänner i längsta verkar ju inte vara något han har så många av. Och när han väl får hit en så blockar han honom. Smart kille det där.

Redigerat av Overkill
  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturell Figur (oregistrerad)

Det är ju precis såna här kommentarer som gör att du är ett svin i mina ögon. Vill du välja att använda någons motgångar i livet för att höja upp dig själv och tillskriva dig själv egenskaper så kör på, men då förstår du kanske varför jag inte har något intresse av att vara aktiv i längsta som jag har varit nu när du är här.

Det handlar inte om att höja mig själv utan att göra personen ifråga uppmärksam på vilket snedkliv han/hon är på väg att göra. Vilka argument du har för att inte vara här är inget som jag lägger några värderingar i. Du gör precis som du vill.

När du var i längsta innan du fick spel och ville lägga ner tråden vill jag minnas att jag ett tag tyckte du var en trevlig person. Det har dock gått över nu. Jag skulle inte anförtro mig åt folk i längsta, men man kan lita på folk till varierande grad mellan 0 och 100%. Men då jag vet att du har en historia av att vara lite väl närgången med forummedlemmar (har hört om pianolärare till exempel, och andra stalkergrejer) så skrämmer det mig. Med nya personer i längsta har jag inga problem att dela triviala saker, men det har jag med dig.

Man hör mycket konstiga saker på internet där en snöflinga blir isberg samtidigt som historier ändrar karaktär genom generationer av återberättelse. Men jag har som policy att ta kontakt med de som burit sig illa åt och berätta vad jag tycker. Men angående det du antyder till så verkar ju Micke ligga riktigt illa till då han helt tappat kontrollen och är helt besatt. Där borde du lyfta ditt varnande finger om du nu är en god vän till honom. Han har ju gjort medgivanden här att han burit sig illa åt mot henne och inte låter henne vara. Som sagt så är jag helt ointresserad av vad du anser om mig.

Ja, vänner i längsta verkar ju inte vara något han har så många av. Och när han väl får hit en så blockar han honom. Smart kille det där.

En vän vänder inte kappan efter vinden och som sagt så är det här i cybervärlden. Man kan jämföra det med ett dataspel.

Redigerat av Kulturell Figur
Link to comment
Dela på andra sajter

Clint Eastwoods "Nu figthar vi igen" på kanal 9. Hahahaha!

Vad konstigt! Jag har sett Last Kiss. En riktig skitfilm med han som spelar i Scrubs eller vad den där skitserien heter. Den var riktigt skitdålig. Han hade gjort fästmön på smällen och gick till en 8 år yngre brud som en riktig skit. Sedan tyckte den skiten att hon skulle ta honom tillbaka, vilket hon också verkade göra i slutscenen.

Trodde det var Kanal 9 jag såg på, men.... där ser man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att jag inte vet vad Kulturell Figur gjorde MickeH för illa. Och varför Dingbats t.ex. inte skriver här mer. Måste ha varit något speciellt, något som jag helt missat. Jag vet att Kulturell Figur skrev en gång att pga sättet jag skrev på så verkade jag vara max 17 år. Kanske skulle jag ha tagit det som en förolämpning? Jag vet inte. Nåväl. Jag glömmer er inte.

Alla bär vi på vårt bagage. Jag har försökt vara hygglig iaf. Men självklart är ingen ofelbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Det här stället suger verkligen, faktiskt till och med på riktigt. Vet inte när jag läste nåt intressant och vänligt sist, tror det var nån gång runt 1998 eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha. Fy fan vilka dumma djävlar det finns på detta forum ändå.

Nackskott för helvete!

Jag tror jag gör en Dingbats och lägger ned detta nu.

Vilka tänker du då på?

Tjohej. Varför skriver ni "längsta" ibland? Hette tråden så förr?

Längsta snacktråden tror jag. Det var före min tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka tänker du då på?

Det handlar INTE om någon i Den allmänna snarktråden överhuvudtaget!

Så det har ingenting med Analogfreak eller någon annan att göra.

Men det finns två grupper av människor, dels de som tycker att musikskapare

inte ska ha betalt för sina yrkesprestationer och dels de knarkliberala och

dessa bidrar pga sin oerhörda egoism till att studio forum blir en "waste of time".

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...