Jump to content
Annons

Arr för stor orkester och mp3


Umemagnus

Recommended Posts

Hejsan, lägger låten här istället, eftersom att låtuppladdningen inte verkar funka (för mig iaf)...

Har gjort ett första arr för lite större stråkorkester och Nyckelharpa.

Arr, Komp. å allt; Jag.

Kom gärna med åsikter.

Tackar på förhand.

Fick filuppladdningen att funka, så gå hit och lyssna istället....

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte dumt, inte dumt alls.

Fint lirat på N-Harpan!

Men orkestern låter lite tunt. Jag skulle gärna vilja att orkestern svarade N-Harpan . . kanske kom med en obligat . .

Kontrabasarna för mkt panorerat, timpani för starkt (och lite tjatigt . . kanske)

kompet i pizzstråkarna har (för mkt) tyngden på 'ett' men ditt folkmusikspel har känslan av att ha 'två' så tyngd/emfas . . .

så det i låter som om ni slåss lite om vem som bestämmer . . . inte att ni lirar ihop.

men som sagt inte dumt alls . . vilket därför ger mersmak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte dumt, inte dumt alls.

Fint lirat på N-Harpan!

Men orkestern låter lite tunt. Jag skulle gärna vilja att orkestern svarade N-Harpan . . kanske kom med en obligat . .

Kontrabasarna för mkt panorerat, timpani för starkt (och lite tjatigt . . kanske)

kompet i pizzstråkarna har (för mkt) tyngden på 'ett' men ditt folkmusikspel har känslan av att ha 'två' så tyngd/emfas . . .

så det i låter som om ni slåss lite om vem som bestämmer . . . inte att ni lirar ihop.

men som sagt inte dumt alls . . vilket därför ger mersmak.

Tackar för responsen 🙂

Ja, det är ju endel saker som man får ha i beaktande 🙂 Känner att man har lite lätt att "dra iväg lite i tempo också, när resten ligger på stadig puls...

Håller def. med om Timpanin fick en aningens hybris, men det var så kul att hålla på med dom ljudbiblioteken 😄

Fortsätter och donar med låten lite och kommer upp sen med ny version.

Tackar,

Magnsu

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...