Jump to content
Annons

Effekter på Logic


maestro123

Recommended Posts

Tjena!

Har lite frågor! I vissa låtar, t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=Dmq8KBVXby8 så kommer det lite effekter i början. I början av låten är liksom en drum, ett piano lite i bakgrunden och sedan några effekter som jag inte riktigt vet hur jag ska förklara. Var/hur fixar man sånt/något liknande.

Sedan så har jag tidigare i Ableton haft externa "Shhhhhhhhh", "koooshhhh" ljud osv. Hur fixar man detta på logic? Laddar man ner?

Tacksam för svar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Delay , Reverb ( Fram & Baklänges ) , Eq , Kompressor m.m m.m.

Finns massor av sätt sätt göra det på , kreativiteten är enda hindret.

Och som sagt med lite effekter och editering så har du allt i Logics medföljande Jampacks , samplingar och instrument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns rätt mycket sånt i Logic's jampacks, FX percussion, Fx in general.

Hur fixar du det då? Jo du spelar in eller skruvar fram eller hittar i samplepacks.

Delay , Reverb ( Fram & Baklänges ) , Eq , Kompressor m.m m.m.

Finns massor av sätt sätt göra det på , kreativiteten är enda hindret.

Och som sagt med lite effekter och editering så har du allt i Logics medföljande Jampacks , samplingar och instrument.

Tack för svaren! Okej, ska kolla upp det ni båda skrev.

Men samtidigt så har jag ju sett att folk har använt sig av andra redan klara effekter/kick, snares etc. på Logic. Har ni/vet ni någon bra hemsida som ni vill rekommendera, tro? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det du är ute efter är vengeance

http://www.vengeance-sound.com/

Har köpt massa grejer där och där finns alla samples du behöver för resten av ditt liv. Kolla samplepacks

Ojojoj!! Detta var mer än vad jag hade hoppats på! Köpte det direkt! ett stort tack!!

Har dock lite problem att få det synkat med resten av kanalerna! Får trycka på själva ljudfilen (när den ligger i logic då) och sätta på den genom att trycka på "högtalarknappen- symbolen" då den inte sätts på automatiskt som alla andra kanaler när man trycker på space.

Vet du möjligtvis hur man går till väga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...