Jump to content
Annons

Gratis antivirusprogram.


SadamJR

Recommended Posts

Prenumerationen på mitt F-Secure Internet Security går ut. Funderar på att istället köra med Microsoft Security Essentials som är gratis. Är det någon som har erfarenhet av detta program? Är det ett bra alternativ, eller är jag dumsnål om jag inte betalar för en ny prenumeration?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Prenumerationen på mitt F-Secure Internet Security går ut. Funderar på att istället köra med Microsoft Security Essentials som är gratis. Är det någon som har erfarenhet av detta program? Är det ett bra alternativ, eller är jag dumsnål om jag inte betalar för en ny prenumeration?

MSE är bra om du definierar "bra" som något som tar det mesta och dessutom inte tynger ner datorn då det arbetar.

Jag använder det själv.

Vad jag har emot MSE är att det kanske är så bra, lättillgängligt och därmed snart välspritt att det för virusskaparna kommer löna sig att leta svaga punkter i just MSE... Förutom den (hypotetiska) detaljen så är jag väldigt nöjd med MSE (inte minst för att man slipper hålla på med licensuppdateringar och sådant).

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

AVG har ställt till det för mig. Tynger ned maskinen på ett obehagligt sätt.

Kör MS och är mycket nöjd.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

På mina windowsdatorer har jag dom senaste 3 åren bara använt MSE samt Windows egna brandvägg utan att få några problem. Brandvägg har jag förövrigt också i min router.. Jag skulle säga att MSE är minst lika bra som AVG och Avast men belastar datorn mindre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Microsoft Security Essentials verkar intressant faktiskt. Ska kolla upp den.

Jag kör (som privatperson) inte kommersiell antivirus-programvara på mina datorer – det behövs inte (inte för någon annan konsekvent datoranvändare heller för den delen). För närvarande kör jag (och de andra i familjen) "avast!", vilket jag rekommenderar varmt till de som känner att de vill ha ett skydd på datorn.

Fast egentligen behöver man inte antivirus-program idag lika mycket som förr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...