Jump to content
Annons

Cole Clark 12-strängad


eggplant

Recommended Posts

Skrev detta på ett annat forum men det var inte så mycket aktivitet där. Provar här.

Jag är ute efter en Cole Clark FL2 12-strängad. Jag kan inte se/hitta att någon säljer 12-strängade Cole Clark i Sverige. Det närmsta jag kan se är KSMUSIK. Men som ni ser finns det inte några 12:or där. Nån som vet nått annat ställe? Enligt Cole Clark själva så finns det en handlare nära Oslo. Det jag först vill göra är att provspela för att se om den är så bra som den verkar. Det jag hört på nätet, och live. Enligt Gitarrist.nu är han generalagent men han svarar inte på mail, eller nått annat heller för den delen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons
  • 2 veckor senare...

Har du kollat än??

Han på gitarrist.nu hade jag ju redan skrivit om i mitt inlägg. Men jag fick tag på honom till slut och han var villig att skicka upp en 12:a för provspelning till Gottfrids Musik vid Hötorget. Men det känns lite kymigt att be honom skicka en och sen är jag inte nöjd och får skicka tillbaks den. Jag var för övrigt där, på Gottfrids, och provspelade en 6:a men jag gillade den inte, tyvärr. De i Gävle hade inte några 12:or inne, varken på webben eller när jag ringde nån vecka senare. Norge-turen planerar jag men jobbet har kommit emellan nu under hösten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag missade att läsa tillräckligt noga och tipsade dig direkt. Är de en tolva generellt du är ute efter kan jag rekomendera att testa Cort EARTH 70/12. Otroligt ljud för pengarna.

Ja. Det är en ny 12:a som är på tapeten. Jag siktade på Cole Clark för jag bara älskade ljudet från den när jag hörde Björn Berge i somras. Men jag tar gärna tips om andra. Kollar upp Cort Earth. Ett problem är att jag lirat 12:a i rätt många år så jag är rätt petig men jag har inte behövt testa några nya guror på typ >10 år så jag är rätt vilse på nya 12:or.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...