Jump to content
Annons

EWQL Symphonic Orchestra


JohanElfstrom

Recommended Posts

Symphonic Orchestra drygar sig genom att knastra en massa när jag spelar upp ljud och jag har ingen aning om varför, det är köpt så inge konstigt pga crack och så, och min PC lever upp till systemkraven, Cpu mätaren i Cubase eller i själva instrumentet rör sig knappt även om jag har en hel orkester laddad så borde ju inte vara pga det och har ram så det räcker. jag har provat sänkt volymen ganska mycket så det är inte på grund av att det klipper och alla andra VST instrument fungerar som de ska.

någon som haft samma problem eller som har några fler ideér vad som kan spöka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För låg latency inställd?

Virusdödare som ligger och skrotar i bakgrunden?

(Trådlöst) nätverkskort som är aktivt?

Strömsparfunktioner som är aktiverade?

Glömt ställa in i Play, att det ska streamas från disk istället för att köras i RAM?

För få röster inställda i Play, så att det knäpper till varje gång en ny ton ska spelas och den äldsta därför måste avslutas?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

inga problem enligt DPC heller... knas... men däremot så var det lite knas när jag installerade programmet... kom upp ett meddelande som sa: the current windows version does not support this operation och sen står det en fel kod.

Men programmet stöder ju windows 7? är det något speciellt man lär göra när man installerar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft så nästan hela tiden och jag vet inte heller vad det är...har kört Vista innan och nu Windows 7 och Cubase 5 och 6 men det spelar ingen roll.

När man laddar in ett projekt med PLAY i så knastrar det oavsett vad man kör med för latency i början och sen försvinner det mer och mer...skumt som fan.

Känns som det skulle kunna vara nån inställning eller hårdvara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns inte om jag fick det meddelandet men jag kan säga att det gäller de flesta av EWQL:s grejer jag har med det där knastret. Blir lite bättre med olika latency-inställningar men det kan ibland knastra ändå...rätt störande. Eller knaster...det är ett poppande ljud ca 2-3 ggr i sekunden...

Link to comment
Dela på andra sajter

PLAY heter ljudmotorn och hela interfacet för alla pluggar de släppt...så det är inte bara fönstret liksom...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör du 32-bit eller 64-bit Windows - och är det 32-bit eller 64-bit Cubase-version?

Har du uppdaterat till senaste versionerna av både Cubase och Play?

Kör du med den senaste e-licenser drivern?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör varje grej som administratör när du installerar och även när du kör dem senare...Cubase osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns inte var men jag läste att skrivrättigheterna är lite annorlunda i sjuan jämfört med tidigare operativ så det är säkrast att ge program och sånt rättigheter genom att kryssa i Kör som administratör när man installerar och kör dem. Risken är att man ger bort rättigheterna och virus och skit kan ta över men jag vet inte...det beror väl på hur man använder datorn kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...