kristian j Postat 14 juni 2011 Postat 14 juni 2011 Kan man konvertera en fil från logic Audio Platinum och öppna i Cubase?
Piccazzo Postat 14 juni 2011 Postat 14 juni 2011 (redigerat) Är det audio kan du exportera som OMF , annars är det nog bara att bounca ut alla spår som gäller. I Logic 8 och senare kan du bounca ut alla spår samtidigt. Men att konvertera ett Logicprojekt utan att ha tillgång till logic och öpnna det i Cubase går inte. Logic Audio Platinum övergavs för runt 6-7 år sedan då logic lämnade PC världen. Redigerat 14 juni 2011 av Piccazzo
saverman Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 OMF brukar funka halvdant så det är inget jag skulle förlita mig på. Det enda jag känner till förutom att bounca alla spår är SSL's Pro-Convert men då ska det ju inhandlas också. http://www.solidstatelogic.com/music/pro-convert_mac/
kristian j Postat 15 juni 2011 Trådstartare Postat 15 juni 2011 Jag hänger inte med riktigt. Som vanligt ha,ha,ha! (Hysteriskt och panikfyllt skratt!) Jag har tillgång Logic (pc). Vad menas med att "bounca"? Det går alltså inte att konvertera midi-filen?
Demonproducenten Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Jag hänger inte med riktigt. Som vanligt ha,ha,ha! (Hysteriskt och panikfyllt skratt!) Jag har tillgång Logic (pc). Vad menas med att "bounca"? Det går alltså inte att konvertera midi-filen? är det bara midi så är det väl bara att spara som en standard midi fil den ska cubase kunna öppna
kristian j Postat 15 juni 2011 Trådstartare Postat 15 juni 2011 är det bara midi så är det väl bara att spara som en standard midi fil den ska cubase kunna öppna Jag testar om några dagar. Det vore ju skönt om jag slapp göra om alltihopa. Men kan midi-filen sparas i Logik på olika sätt? Har inte sett något alternativ men jag har inte eller sysslat just med detta problem.
Linus Postat 15 juni 2011 Postat 15 juni 2011 Men kan midi-filen sparas i Logik på olika sätt?Minns inte helt, eftersom PC-Logic var evigheter sedan sist men gissningsvis kan du exportera både MIDI 0 och MIDI 1. Exportera MIDI 1.
kristian j Postat 15 juni 2011 Trådstartare Postat 15 juni 2011 Dumt av mig att köpa Logic (det måste vara 10 år sedan iof, men ändå)
kristian j Postat 24 juni 2011 Trådstartare Postat 24 juni 2011 JA,JA!! Jag sparade logicfilen som midifil (som påpekats här oben), lade in den i Cubase och jubel: där ligger den. Allt verkar dessutom komma i ordning, så det är bara att ordna med stämmor ljud och tempo. Vet ännu inte hur trum-filer blir (det fanns ingen på denna). Nu har jag ca. 70 projekt att överföra och städa till. Många soliga dagar kommer att gå åt, många andra åtaganden kommer att förskjutas framåt i tiden!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.