Jump to content
Annons

Still going strong


Svedsko-b3

Recommended Posts

Hej på er! Jag heter Peter Svedén och bor i Halmstad.Är sångare pianist o organist inom rock o blues har även spelat en del pop o rysk folkmusik samt reggea. Spelade piano i radio 1969 sen kan ni räkna ut att jag tillhör den äldre generationen här. Spelat o turnerat i showbiz med Blueskapellet - Jan Gerfast Bluesband - King George ( George Clemons) - King Size - Björn Linder - Thomas Poppe ( Nils Poppes grabb) - Mansa (reggea) - Earth Blues som gästats av bl.a. Claes Yngström samt Jukka Tollonen ( Tassavali Presidenti, Bills Boogie).

Jag har spelat med så många att jag inte kommer ihåg namnen. Håller väl på att bli senil. Det har blivit lite skivor också med tiden. Medverkar nu senast i Thomas Poppes platta "Den jag är" samt på en annan platta med Terrorpop från Halmstad. Var i Bo Wilsons studio (Helsingborg) med Earth Blues (mitt eget band)nu i julas och körde in 10 låtar som håller på att bearbetas.

Grejar med PC inspelning hemma komponerar o sjunger. varit med sedan Pro 24 o Atari. Har idag AMD dator med 2 cpu o 1000 i ram

Tycker det här forumet var mer seriöst än något jag sett tidigare. Har lite koll på studiogrejer samt gamla instrument o midi så vi får se om jag kan bidra med lite nyttig info till er andra. Själv är jag allätare o tycker om att lyssna på ny musik.

Redigerat av Svedsko-b3
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...