Jump to content
Annons

Mixerbord som kan användas som daw-kontroll


foffe87

Recommended Posts

Jag är inte speciellt insatt i just detta kring mixerbord men har en undran om det finns något som uppfyller det jag önskar. Jag tror det finns club-mixer för det men det är inte det jag är ute efter nu utan något med fler kanaler, gärna fler än 8 men det räcker så. Pris är oviktigt eftersom jag vill se utbudet bara och kanske hitta nåt att drömma om, om det inte finns något som passar min ekonomi.

Det jag undrar om det finns är då ett mixer som har inbyggt ljudkort, usb/firewire vilket som.

Den ska fungera som daw-kontroll med och med möjligheter enligt följande:

en kanal på mixern ska kunna användas som inspelning in till datorn eller som utgång från datorn, eller bara rakt igenom från ingång på mixer till mixerns main out.

Finns det några sådana bra? I så fall vilken prisklass är det?

Måste se om det är värt att satsa på eller om man ska ha analogt mixerbord och en daw-kontroller för sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Yamaha 01X borde finnas till rimligt pris eftersom den har några år på nacken.

Yamaha 01X finns. Har haft en sån för ett bra tag sen. Då var det grymt ostabila drivrutiner.

Vet ej hur det är nu.

Förutom tidigare nämnt finns ju:

Annars finns Yamaha N-serie

Presonus StudioLive

Link to comment
Dela på andra sajter

Yamaha 01X finns. Har haft en sån för ett bra tag sen. Då var det grymt ostabila drivrutiner.

Vet ej hur det är nu.

Förutom tidigare nämnt finns ju:

Annars finns Yamaha N-serie

Presonus StudioLive

Mm, kör du Mac är det bara att glömma för där har de till och med lagt ner stödet numer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Smart av mig att ställa en fråga och sen glömma bort att kolla in här, haha.

Men jag får tacka för alla tips och kolla vad som kan passa mig bäst 🙂

Börjar fundera på om det är smidigast med olika utrustning då de kommer användas för olika ändamål, men bra med lite möjligheter nämnda här att kolla på 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...