Jump to content
Annons

Gör mig till en blipp-blopp-kille


kartan

Recommended Posts

Här har ni en riktig gitarrnörd som sysslat med kombinationen gitarrer/trummor/bas i ett gäng år. Nu är det emellertid så att det var någon som kom med den geniala idén att jag skulle testa att göra en riktig synth/ebm låt och jag kände av någon anledning lite att det var en ganska kul idé eftersom det är tja, raka motsatsen till hur jag brukar göra musik! (dessutom var det väl lite av ett vad i stil med "DU KOMMER ALDRIG KLARA DET" 🙂 )

Har väl en rätt bra plan på hur det ska låta, men ärligt talat så har jag inte en aning om i vilken ände jag ska börja med att bygga låten. Sist jag hade trummor som inte inkluderade en trummis gjorde man patterns i Fasttracker och det har jag verkligen ingen lust att göra nu. Så därför frågar jag er som kan det här hur jag enklast gör mitt grundbeat? Jag är helt lost.

Det jag har att utgå ifrån är 1st midiklav och Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Yay! One down, 4,000,000,000 to go.... 🙂

Hmmm... Önskar att jag kunde hjälpa till mer, men jag är ganska så fast i mitt arbetssätt och det innebär att jag gör trummorna i FruityLoops och sedan använder hårdvarusynthar till resten...

Men FL är iallafall grymt bra för att göra skruvade skitiga beats, så se det som ett förslag! Tror dessutom att det ska gå att köra med re-wire till Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)
Kör basen med oktavhopp. Det är coooooolt!

Men då blir det ju disco. Och någon nedrans disco queen vill du väl ändå inte vara?

Disco????? Är jag SÅ full?? HJÄLP!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...